A weboldalad látogatóit az AdWords remarketinghez hasonlóan eddig is utolérhetted a Facebook Exchange rendszerén keresztül, de ehhez egy külső szolgáltatót kellett igénybe venni.
A Facebook azonban pár hónapja bejelentette, hogy érkezik egy egyszerűbb remarketing megoldás is az FBX mellé. Úgy tűnik, hamarosan tényleg megérkezik. Az Allfacebook egy cikkében összegyűjtött pár információt azoktól, akiknek már működik a rendszer.
A weboldal alapú közönség létrehozás (web audience, vagyis remarketing) ugyanott történik, ahol az egyedi közönség (custom audience) létrehozás. A webes hirdetés kezelőben a bal oldalon a közönségek (audience) menüpontban.
(Valószínűleg Power Editorban is, de arról még nincs infó.)
Ki kell választanunk azt, hogy web alapú közönséget hozunk létre.
A következő lépésben a Facebook legenerál egy kódot amit be kell raknunk a weboldalunkba.
Bevallom itt egy kicsit ködös a folyamat, hogy minden aloldalra be kell-e rakni vagy csak oda, ahol szeretnénk építeni a listát. Nekem egyébként az első a logikus.
Az utolsó lépésben pedig meg kell határozni azokat a szabályokat, amik alapján építi a listát nekünk a Facebook.
Pl. melyik aloldalunk látogatói kerüljenek rá a listára, melyikek pedig ne.
A folyamat vége pedig valószínűleg ugyanaz, mint a saját közönségnél, vagy a hasonló közönségnél: a hirdetési felületen ki tudjuk választani, hogy melyik közönségnek jelenjen meg a hirdetés.
Egyszerűnek és ígéretesnek látszik, kíváncsi vagyok, milyen lesz gyakorlatban.
A helpben még nem találtam róla infót, de a fejlesztői felületen már írnak némi részletet.
Mit szóltok ehhez a lehetőséghez? Ki fogjátok próbálni?