Az ingyen wifit mindenki szereti, éttermekben, kávézókban, áruházakban egyre gyakrabban találkozunk ezzel szerencsére.
A Facebook és több vezetéknélküli internetes eszközöket gyártó cég (Cisco, Meriaki, Netgear) megállapodásának köszönhetően ez a szám tovább növekedhet, ugyanis a Facebook is igyekszik érdekeltté tenni az üzleteket ingyen wifi nyújtásban.
Egyre több wifi új router rendelkezik ugyanis olyan funkcióval, hogy a bejelentkezésnél rögtön felasjánlja az adott hely Facebook oldalát, ahova rögtön be is jelentkezhetünk amikor elkezdjük használni a wifit.
Hogy működik ez a gyakorlatban?
A leírások és a termékvideók alapján így:
- Bemegyünk egy kávézóba, ahol wifizni szeretnénk.
- Az okostelefonunkon vagy a laptopon felugrik egy olyan ablak, mint amit már megszokhattunk, de itt most az adott hely Facebook oldala fog megjelenni egy bejelentkezési opcióval.
(A bejelentkezést a beállításoktól függően átugorhatjuk, vagy ha olyanok a beállítások használhatunk kódot is.) - A bejelentkezés után pedig megjelenik az adott hely Facebook oldala.
Egyszerű, mint a faék, kérdés kinek és miért jó ez?
- A felhasználónak jó, mert kap ingyen wifit, ha pedig szereti megosztani azt, hogy merre jár, kap egy emlékeztetőt.
- A helynek (étterem, szálloda, pékség, szórakozóhely, fesztivál, stb.) azért jó, mert nagyobb esély lesz, hogy az emberek bejelentkeznek a Facebookon és lájkolják a Facebook oldalát. Ezek pedig mind „ingyen reklámot” jelentenek.
- A Facebooknak azért jó, mert így még pontosabb információkat fog kapni arról, hogy melyik felhasználó merre jár. Ez pedig pontosabb reklámokat, konverziókövetést és egyéb nyalánkságokat jelent. Igazi trójai faló, bár a jobbik fajtából.
A dolog természetéből fakadóan ezt a megoldást csak azok a cégek tudják használni, amik rendelkeznek Facebook oldallal és ott be van állítva az üzlet címe.
Több üzlettel illetve fizikai hellyel rendelkező cégek esetén bonyolultabb a helyzet, de a Facebook segít ilyenkor is.
Elsőre érdekesnek és átgondoltnak tűnik a dolog. Neked mi a véleményed róla?