Készítettem egy gyors elemzést 15 Facebook oldal eléréseit vizsgálva. Az ötletet eredetileg az adta, hogy a Facebook elismerte a csökkentést, de aztán nem volt időm foglalkozni vele, viszont azóta sokszor szóba került ez a téma beszélgetések és tárgyalások alatt. Nem tudtam megúszni. 🙂
Tudom, 15 oldal nem reprezentatív minta, de az a gyanúm, óriási eltérések nagyobb minta alapján sem lehetnek. Ezt hamarosan könnyen leellenőrizhetjük, mert a Be Social csapata is fog készíteni egy elemzést, ami több oldalt vizsgál.
Nézzük tehát az idei évet az átlagos organikus elérések függvényében január 1 és december 15 között!
Bevallom amikor először megláttam ezt a grafikont meglepődtem a február végi kiugráson, ami szinte minden oldal esetén megjelent, de aztán eszembe jutott, hogy a Facebook február végén rájött, hogy rosszul számol, ezért korrigálta az adatokat.
A márciusi adatok szintén nem teljesen reálisak, mert a havazás körüli mizéria a legtöbb oldalnál extrém eléréseket produkált, éppen ezért az adatokat áprilistól kezdtem el vizsgálni.
Április és december közepe között az organikus elérés kb. 55%-ról 16% környékére esett.
Ezt a tendenciát folyamatosan éreztük, az utóbbi hetekben pedig már egészen megdöbbentően alacsony számokat és interakciókat láttunk.
November óta 27%-ról 16% környékére esett az organikus elérés.
Ezek az összesített adatok, túlmagyarázni kár. Az új Facebook hírfolyam algoritmus dolgozik ezerrel.
Azonban amikor egyenként vizsgáljuk az oldalakat fontos tanulságokat lehet levonni, komoly eltérések vannak, amik mindenkinek fontosak lehetnek.
1. Azok az oldalak, ahol naponta több bejegyzés jelenik meg, több embert érnek el folyamatosan. Vagyis érdemes naponta 2-3-4 posztot is kirakni, vagy akár jóval többet. Ha a posztok olyanok, amit a közösség szeret, akkor nyugodtan lehet emelni is.
2. Bejegyzés alapú nyereményjátékokkal nagyon szépen fel lehet pörgetni az eléréseket. Volt több oldal is a vizsgáltak között, ahol az utóbbi 2-3 hétben a korábbi értékek többszörösét (!) láttuk azért, mert okos bejegyzés alapú játékokat játszanak a karácsonyi szezonban.
3. Érdemes kísérletezni a kommunikációs stílussal és a tematikával. Találtam olyan oldalt is, amelyiknek viszonylag jó elérése volt, de egy kommunikáció váltásnak köszönhetően duplájára emelkedett az elérés, ami még az utolsó hetekben is magasan maradt. Kísérletezzetek időzítéssel, téma variációkkal, formátumokkal, stílusokkal! Találjátok meg a számotokra leghatékonyabb megoldást!
A Facebook önkényes változtatásaival vagy együtt kell élni, vagy lehet gondolkodni más alternatívákon.
Mindenesetre aki marad annak a hirdetés mellett érdemes elgondolkodni azon, mit tud változtatni, és hogyan tud javítani az eredményein.
Ti mit gondoltok erről az évről elérés szempontjából?