A Facebook egyre változatosabb megoldásokat talál ki a hatalmas adatbázisának a felhasználására.
Néhány hónapja a telefonos cégeknek adtak egy olyan eszközt, aminek a segítségével követni tudják a Facebook hirdetéseik offline konverzióra gyakorolt hatását. Most pedig a kiskereskedők kezébe adnak egy jó kis megoldást.
A probléma gyökere itt is ugyanaz: ha egy kiskereskedő hirdeti a Facebookon a kínálatát, sokan nem online fognak vásárolni, hanem bemennek az üzletbe hozzá.
Ami jó, de nem mérhető a hatása.
A Facebook a következőt találta ki:
- A kiskereskedők fel tudják tölteni a vásárlók adatait (telefonszám, e-mail cím, cím) egy saját közönségbe (Custom Audience)
- A Facebook ezt elkódolja egy hash fájlba a feltöltés során, majd összehasonlítja a saját adatbázisával
- A folyamat végén a kereskedő visszakap egy aggregált jelentést, amelyikben megkülönbözteti azokat az embereket, akik vásároltak és látták a Facebook hirdetéseket, és azokat, akik nem.
Látszik, hogy egyre több célra lehet használni azt az óriási adatbázist ami a Facebooknál összegyűlt, de ebben az esetben sajnos nem tud örülni mindenki. Ezt a fajta adatszolgáltatást csak azok vehetik igénybe, akik Facebook ügyfél partnerek vagy fiókmenedzserrel rendelkeznek.
Talán előbb-utóbb lesz ennek egy automatikus megoldása is, aminek segítségével szélesebb körben lehet használni ezeket az adatokat. Addig is mit gondoltok erről a megoldásról? Tetszik?