Nyereményjáték? Hirdetés? Kommunikáció? Humoros témák? Design?
Sok megoldás van arra hogy a Facebookon az oldalunkra csábítsuk a felhasználókat, de nehéz kiválasztani az ideális megoldást.
Most ebben próbálok segíteni egy kicsit, ráadásul ehhez egy Magyarországon készített kutatást hívok segítségül.
A MédiaQ ugyanis készített egy felmérést a hazai közösségi média használati szokásokat vizsgálva, amelyikben nagyon fontos kérdésekre keresett válaszokat.
Miért csatlakoznak Facebook oldalakhoz az emberek?
Talán a legfontosabb kérdés, kezdjük ezért ezzel.
A legfontosabb okok sorrendben a következők:
- Hasznos információhoz juthatok
- Nyereményjáték miatt
- Érdekel az oldal közössége
- Szeretem az adott terméket
- Ismerem a márkát, és érdekel annyira, hogy kövessem a vele kapcsolatos híreket
Érdekes azonban az a válasz, amikor arra kérték a válaszadókat, hogy jelöljék meg, mennyire fontos az adott ok a csatlakozásnál.
Ekkor a sorrend a következő lett:
- Hasznos információhoz juthatok
- Kedvezményeket kapok
- Érdekességeket tesz közzé az oldal
- Nyereményjáték miatt
- Egyedileg designolt oldalak
A két megközelítés alapján azt gondolom, hogy a hasznos és érdekes kommunikációra, a márkaépítésre, valamint a nyereményjátékokra érdemes fokuszálni ha sok embert szeretné a Facebook oldaladhoz kötni.
Mi legyen a nyeremény?
A Facebookos nyereményjátékok változásairól sokat írtunk, sőt a nyeremény választásról is, de most a MédiaQ kutatása a felhasználói igényre is választ ad.
A válaszadók szerint a következő nyereményeket ajánld fel:
- Vásárlási utalvány
- Telefon, TV, számítógép, zenelejátszó
- Termékcsomag
- Vásárlási kedvezmény
- Utazás
A tendencia még érdekesebb, ugyanis a vásárlási utalvány és a vásárlási kedvezmény egyre jobban érdekli az embereket, a többi egyre kevésbé.
Persze a nagy értékű ajándékok (tévé, számítógép, utazás, stb.) mindig az elsők között vannak, de ezeket csak óvatosan érdemes használni.
Hogyan csábítsd el a magyar Facebookozókat?
A nyereményjáték és a vásárlási utalvány kombó jó ötlet a legtöbb esetben, de természetesen a csábítás módja is fontos.
Milyen nyereményjáték formátum, mire kell figyelni, mi vállt be másoknak és mi nem?
Ezekre a kérdéseidre is választ kaphatsz, ha eljössz a következő Facebook kampányok tréningre, ahol az alkalmazásban futtatott promóciók mellett a bejegyzés alapú egyszerű nyereményjátékról is szó lesz.
Kattints, és jelentkezz időben!