Pár hete azt kérdeztétek a Facebook oldalunkon, hogyan érdemes követőket gyűjteni Instagramon.
A téma jó, és mivel az Instagram szépen terjed itthon is, ráadásul egyre több cég használja, tényleg érdemes elmerülni benne.
A net tele van olyan cikkekkel, és videókkal, amik arról szólnak, hogyan gyűjtsünk követőket magánszemélyként.
(A legnépszerűbb tipp egyébként az, hogy jelölj be minél több embert, ők pedig vissza fognak követni, aztán töröld a követést.)
Most azonban a cégekre fokuszálunk.
Hogyan gyűjtsünk követőket cégként az Instagramon?
1. Oszd meg és uralkodj
Az Instagram is egy közösségi csatorna, egy újabb találkozási pont, ahol találkozik a márkáddal valaki.
Éppen ezért döntsd el, hogy itt milyen információkat fog kapni, és azt is, hogy ez miben lesz más, mint a többi felület?
Mondjuk az Instagram esetében könnyebb a dolog, hiszen a formátumból adódóan más lesz a tartalom, de akkor is találd ki előre, hogy milyen újdonságokat fognak itt kapni akik követnek?
Erre persze hívd is föl az emberek figyelmét, és mondd el nekik a többi csatornádon, hogy milyen speckó információkért csatlakozzanak hozzád Instagramon!
2. A tartalom a király az Instagramon is
Mint minden felületen (bár tudjuk, hogy a kontextus legalább ennyire fontos).
Itt viszont a tartalom egy kép, vagy egy rövid videó.
Éppen ezért keress új nézőpontokat, érdekes témákat, látványos, vagy éppen szép elemeket, amik egyrészt mint vizuális elemek élményt adnak, érdekesek, vagy elmesélnek egy sztorit.
De ez nem elég. Fontos, hogy ne csak önmagában legyen érdekes, hanem kötődjön a cégedhez, a márkádhoz, a termékedhez, vagy éppen az iparágadhoz!
És persze fontos, hogy a célcsoportodnak mindez érdekes legyen szép vagy akár szórakoztató.
3. Hashtag
Használj hashtageket!
Ne vidd túlzásba, nem kell minden videó és kép mellé 30-40 hashtag, de néhány olyan hasznos lehet, ami leírja a témát.
Vezess be saját hashtageket is, például a terméked nevét vagy a márkaneved.
4. Fotópályázat
Írj ki Instagramos fotópályázatot, ahol megadsz egy témát és egy speciális, lehetőleg márkához köthető hashtaget.
A fotópályázatról kommunikálj rendszeresen minden csatornán.
5. Értesítsd az embereket!
Van weboldalad, Facebook oldalad, YouTube csatornád, hírleveled…
Ezeken is hívd fel a célcsoportod figyelmét arra, hogy fent vagy az Instagramon.
Rakj ki egy képet a Facebookba, oszd meg az Instagramon készített videódat a YouTube-on, szúrd be a weboldaladba őket, írj egy hírlevelet, hogy kövessenek!
Persze ne feledd azt is megírni mellé, hogy miért lesz jó az embereknek, ha ezen a csatornán is követnek!
6. Készíts összekapcsolt kampányokat!
Az Instagram lehet olyan csatorna, ahol információt adsz egy Facebookos vagy webes kampányod, nyereményjátékod játékosainak.
Például felteszel egy kérdést a Facebookon, és elmondod, hogy a választ instagramon fogják megtalálni.
Ha gyorsak akarnak lenni, kövessenek, és elsők között kapják meg a megfejtéshez szükséges információkat.
Remekól lehet párosítani ezt a megoldást a Facebook alkalmazásban futtatott kampányaival vagy akár az új, bejegyzés alapú promócióival is.
7. Kommunikálj másokkal
Az Instagram is egy közösségi hálózat.
Kapcsolódj bele a kommunikációba, ha tudsz, tegyél hozzá hasznos dolgokat mások fotóihoz, videóihoz, és lájkold az arra érdemes produktumokat.
Arra viszont vigyázz, hogy ne spammelj itt sem!
Az Instagram egy újabb felület, ahol rendszeresen találkozhatsz a célcsoportoddal, ráadásul olyan csatorna, ahol az emberek személyes élményeket osztanak meg, és ami könnyen tud befolyásolni vásárlási döntéseket.
Éppen ezért, ha a célcsoportod használja az Instagramot, ideje, hogy nekiállj ott is kommunikálni és követőbázist építeni.
Persze mivel újabb felület, ezért ez azt is jelenti, hogy erre is időt kell szánni, de mivel mobilhoz, és személyes élményekhez kapcsolódik, talán ezzel lesz a legkevesebb pluszmunkád.
Használod már az Instagramot üzleti célokra?
Oszd meg velünk a céges Instagram profilod linkjét a hozzászólások között!