A Facebook borító fotókon továbbra is él a 20%-os szabály.

Még is van 20%-os szabály a borító fotóknál ?

Úgy tűnik a Facebook borító fotókon még sem lehet több szöveg 20%-nál
Úgy tűnik a Facebook borító fotókon még sem lehet több szöveg 20%-nál

Úgy tűnik, korán örültünk, amikor pár hete az elsők között írtuk meg, hogy a Facebook eltörölte a 20%-os szöveg korlátot a borító fotók esetén.
Akkor úgy tűnt, hogy a Facebook engedett kicsit, de aztán a hírfolyamban szembejött egy link, ami a Facebook helpbe vezet, ahol ezt írják:

„Text in Images
Images in your ads, sponsored stories and cover photo for your Page can include text that meets our general Advertising Guidelines, but may not include more than 20% text in the image.”

Vagyis:

„Szöveg a képeken
A hirdetésekben, a támogatott eseményeknél és az oldalak borítófotóinál található képeknek meg kell felelniük az általános hirdetési szabályoknak, és nem tartalmazhatnak 20%-nál több szöveget.”

Ez látszólag ellentmondani látszik az oldal szabályoknál található borítófotókra vonatkozó szabályoknak:

„Cover
All covers are public. This means that anyone who visits your Page will be able to see your cover. Covers can’t be deceptive, misleading, or infringe on anyone else’s copyright. You may not encourage people to upload your cover to their personal timelines.”

„Borítófotó
Minden borítófotó publikus. Ez azt jelenti, hogy bárki, aki meglátogatja az oldalad, meg fogja tudni nézni a borítófotót is.
A borítófotó nem lehet megtévesztő, félrevezető és nem sértheti senkinek sem a jogait.
Nem ösztönözheted az embereket, hogy töltsék fel az oldalad borítófotóját a személyes profiljuk Timeline-jára.”

Látszólag ellentmondás van, hiszen régen az oldal szabályzatban ugyanúgy szerepelt a szöveg korlátra vonatkozó rész is, amit július elsejétől a Facebook eltávolított.
Első gondolatom az volt, hogy az új szabály van érvényen, a régit biztos elfejeltették frissíteni.

De ne bízzuk a véletlenre, a kérdés tisztázása érdekében írtam a Facebook hirdetési csapatnak. Megkérdeztem, melyik szabályozás a helyes. Ez a válasz érkezett:

A Facebook válasza szerint sajnos továbbra is él a 20%-os szabály a borítófotóknál is.
A Facebook válasza szerint sajnos továbbra is él a 20%-os szabály a borítófotóknál is.

„Mindkét szabályozás helyes. Az első szabály a borító fotók általános szabályairól szól az oldalaknál, és azokat az iránymutatásokat írja le, amit követni kell. A második szabály pedig csak a szövegmennyiségre vonatkozik, ami a borítófotón lehet.”

Bár kértem még egy megerősítést, úgy tűnik, a rossz hír tényleg igaz.
A borítófotó esetében is maradt a szabály, aminek nem örülünk, de igazság szerint logikus lépés a Facebooktól, hiszen a borító fotó is meg tud jelenni hirdetésként a hírfolyamban.

Elnézést kérek mindenkitől, akit összezavart az előző cikk, de nem tűnik teljesen tisztának a helyzet még mindig.

Egyrészről azt látjuk, hogy még a nemzetközi szakértőket is megtévesztette a Facebook kaotikusnak tűnő szabályrendszere, mert mindenkinek megtelt a borító fotója szöveggel az elmúlt napokban.
Ráadásul az is gyanús, hogy két hete a nemzetközi sajtó tele volt a korlát feloldásának hírével, és a Facebooktól tudomásom szerint nem jelent meg olyan hivatalos kommunikáció, amelyik ezt cáfolta volna.
Mindenesetre amíg a Facebooktól nem érkezik olyan válasz, ami egyértelműen kimondja, hogy a borítófotóknál törölték a 20%-os szabályt, mi továbbra is figyelembe vesszük, és nektek is azt javaslom, hogy ne lépjétek túl ezt az arányt egyelőre!

Ha pedig valaki tud hivatalos és egyértelmű állásfoglalásról, ami kimondja, hogy törölték a 20%-os korlátot, ne habozzon megosztani velünk!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük