Egy utazási iroda is lehet kreatív a Facebookon

A Facebook bakancslista – utazási iroda esettanulmány

Egy utazási iroda is lehet kreatív a Facebookon
Nem csak egy utazási iroda lehet kreatív a Facebookon

Az ebookers utazási ügynökség rajongói tábort és aktivitást akart növelni, ehhez pedig kitalált egy jópofa Facebook kampányt.
A kampány felépítésére azt is mondhatnánk, hogy semmi különös, hiszen meg kellett adni a résztvevőknek, hogy hova szeretnének utazni, ezt pedig megoszthatták az ismerőseikkel is.

Volt azonban egy apró elem, ami kiemelte ezt a kampányt a hasonló ilyen aktivitások közül.
A szokásosnak játékmenetet ugyanis becsomagolták egy speciális körítésbe, a bakancslistába.

Ha a Bakancslista című filmet láthatod, sejtheted miről van szó.
A bakancslista azoknak a dolgoknak a listája, amit szeretnénk megcsinálni, mielőtt feldobjuk a bakancsunk.
Mennyivel jobban hangzik ez, mint egy sima kívánságlista, nem?
És milyen jól passzol egy utazási iroda tevékenységéhez!

A kampány üzenete: állítsd össze a saját bakancslistád!
A kampány üzenete: állítsd össze a saját bakancslistád!

Persze az alap ötlet kapott pár jópofa közösségi opciót.
A bakancslistákat meg tudták osztani az emberek az ismerőseikkel, kaphattak ötleteket az utazási ügynökségtől, Google térképen be lehetett jelölni a saját utazási célokat és pecséteket lehetett kapni, amik bekerültek egy virtuális útlevélbe.

A résztvevők Google térképen jelölhették azt, hogy hova mennének, mielőtt feldobják a bakancsukat.
A résztvevők Google térképen jelölhették azt, hogy hova mennének, mielőtt feldobják a bakancsukat.

A legkreatívabb ötlet persze díjat kapott. Repülőjegy, 10-14 nap szállás és 3000 font költőpénz várta a nyertest.

Játék a játékban: pecséteket kaptak a játékosok a virutális útlevelükbe
Játék a játékban: pecséteket kaptak a játékosok a virutális útlevelükbe

A 6 hétig tartó kampány során közel 30.000 rajongót gyűjtöttek, 24.000 látogatót szerztek. A felhasználók 19%-a (a Facebookos felhasználók 10%-a) töltött fel valamilyen tartalmat az alkalmazásba. Összesen 31.000 megosztást értek el, ami 713.000 megjelenést generált.

Összefoglalva: egy dögös, inspiráló ötlet, érdekessé tette egy hagyományosnak tűnő kampányt.

Találkoztál Te is ilyennel, esetleg csináltál hasonlóan érdekes kampányt? Oszd meg velünk a hozzászólások között!

 

Az Esettek rovat támogatója a Közösségi kalandozások, 20 magyar marketing sikersztori a Facebookon című könyv, amiben egy hasonló hazai példa is található, ráadásul egy az AEGON Direkt biztosító megvalósításában. Kíváncsi vagy itthon hogy működik egy ilyen módszer? Kattints és rendeld meg a könyvet!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük