Tegnap délután a kertben játszottunk a 6 hónapos fiammal, aki most tanul kúszni.
Leraktunk egy jó nagy plédet a fűbe, és mindenféle apróságokkal próbáltuk rávenni, hogy arra menjen, amerre mi szerettük volna.
Mondanom sem kell, hogy az egész család örült minden egyes megtett centinek, de a csábítás még sem mindig sikerült.
Előfordult, hogy másfelé indult a kicsi, nem az izgalms levél, játék vagy bögre felé amivel hívogattuk.
De az érdekes az, hogy nem a célon múlt, hogy sikerült-e „irányítanunk” a babát.
Azt vettem észre, hogy szinte bármi lehet elég ösztönző, ha egyetlen dologra odafigyelünk. Tényleg bármi, a színes játéktól a műanyagpalackon át a fűszálig minden. De egy valamit el tudtunk rontani.
Ez pedig az elérhetőség.
Ha a cél csak néhány centire volt, akkor érdemes volt kúszni, de ha már kicsit messzebb, akkor elérhetetlennek tűnt, vagy más kötötte el a figyelmet. A csábítás pedig meghíúsult.
Ugyanez igaz a céges nyereményjátékokra is.
Nem az a lényeg, hogy mit ajánlasz fel.
Szinte bármi lehet az ajándék, bár nem árt ha a nyeremény szorosan kapcsolódik a tevékenységedhez.
De tény: egy apróság is lehet ugyanolyan vonzó, ha elérhetőnek tűnik, ha olyan kihívás, amelyiknél van esély a sikerre.
Éppen ezért nem csak az a fontos, hogy jól válassz nyereményt, hanem az is, hogy jól találd ki a nyereményjáték folyamatát.
Íme pár tipp:
1. Inkább több kicsi nyeremény legyen, mint egy hatalmas!
2. Többször tudjanak a játékosok nyereményhez jutni!
3. Egyszerű és érthető legyen a játék. Érezzék azt az emberek, hogy csak egy ujjnyújtásnyira van a siker.
4. Legyen szabályos a játék! Ne csak a Facebook, vagy az adatvédelmi hivatal miatt, hanem azért is, hogy a játékosok biztonságban érezzék magukat, és azért, hogy hiteles maradjál a célcsoportodnál!
Persze lehetőleg olyan nyereményekkel csábítsd a kínálatodból célcsoportod, ami valóban érdekli őket, amit maguk is választanának.
De ha ezeket kiválasztottad, mindenképpen figyelj a megszerezhetőségnek legalább látszatára 😉 !