Pénteken tartottam egy előadást, aminek azt a bátor címet adtam, hogy a Facebook siker képlete.
A célom a témafelvetéssel az volt, hogy egy kicsit rendszerbe foglaljam a témát, és ötletet adjak ahhoz, hogy hogyan lehet a közösségi marketinget összefüggéseiben kezelni. Ezen kívül szerettem volna néhány tippet adni egy-egy elemhez is.
Hiába utáltam annak idején sokszor a matekot, a műszakis vénát nem lehet elfelejteni, így nem tudtam ellenállni a csábításnak, hogy tényleg készítsek egy képletet. 🙂
Itt megtaláljátok a teljes prezit, utána pedig olvashattok néhány gondolatot az értelmezéshez.
Az eredményes Facebook marketing képlete
A Facebook marketingnél nagyon fontos, hogy folyamatként gondoljunk rá minden szinten.
Egyrészt a céges marketing folyamatunk egyik elemeként, másrészt pedig a Facebook marketing egyes elemeire is úgy kell tekinteni, mint amik önmagukban fontos részei az egésznek.
Éppen ezt próbáltam megmutatni ezzel a bizonyos képlettel is.
Ugyanis a Facebook marketingünk minden eleme támogatja egymást.
Vannak azonban olyanok, amik elhagyhatatlanok (pl. a kommunikáció), vannak olyanok, amik nem szükségesek feltétlenül, de hozzá tudnak tenni az eredményhez (például a kampányok), és van olyan elem, ami egyre inkább kihagyhatatlan, de ha alkalmazzuk, akkor sem biztos a siker.
Ez például a hirdetés, amit egyre ritkábban lehet kihagyni a kommunikáció és a kampányok mellől.
Viszont itt nagyon fontos tudni, hogy hiába hirdetünk, ha a kommunikáció és a kampányok felépítése nem elég jó, a hirdetés nem fogja megváltani a világot.
Ahhoz, hogy sikert érjünk el mindenképpen egy jó alap kell. Kell a jó kommunikáció és a jól működő kampány. Ha ezek jók, akkor viszont megéri hirdetni, mert sok esetben akár 15-20 forintos költségen is lehet minőségi, válogatott rajongókat szerezni, 40-50 forintért pedig célzottan bővíthetjük újabb e-mail címekkel az adatbázisunkat.
De ehhez az kell, hogy a „képlet” minden elemét tudatosan alkalmazzuk.