Vajon le lehet írni a Facebook marketinget egy képlettel?

Az eredményes Facebook marketing képlete

Vajon le lehet írni a Facebook marketinget egy képlettel?
Vajon le lehet írni a Facebook marketinget egy képlettel?

Pénteken tartottam egy előadást, aminek azt a bátor címet adtam, hogy a Facebook siker képlete.
A célom a témafelvetéssel az volt, hogy egy kicsit rendszerbe foglaljam a témát, és ötletet adjak ahhoz, hogy hogyan lehet a közösségi marketinget összefüggéseiben kezelni. Ezen kívül szerettem volna néhány tippet adni egy-egy elemhez is.

Hiába utáltam annak idején sokszor a matekot, a műszakis vénát nem lehet elfelejteni, így nem tudtam ellenállni a csábításnak, hogy tényleg készítsek egy képletet. 🙂
Itt megtaláljátok a teljes prezit, utána pedig olvashattok néhány gondolatot az értelmezéshez.

Az eredményes Facebook marketing képlete

A Facebook marketingnél nagyon fontos, hogy folyamatként gondoljunk rá minden szinten.
Egyrészt a céges marketing folyamatunk egyik elemeként, másrészt pedig a Facebook marketing egyes elemeire is úgy kell tekinteni, mint amik önmagukban fontos részei az egésznek.

Éppen ezt próbáltam megmutatni ezzel a bizonyos képlettel is.
Ugyanis a Facebook marketingünk minden eleme támogatja egymást.
Vannak azonban olyanok, amik elhagyhatatlanok (pl. a kommunikáció), vannak olyanok, amik nem szükségesek feltétlenül, de hozzá tudnak tenni az eredményhez (például a kampányok), és van olyan elem, ami egyre inkább kihagyhatatlan, de ha alkalmazzuk, akkor sem biztos a siker.
Ez például a hirdetés, amit egyre ritkábban lehet kihagyni a kommunikáció és a kampányok mellől.
Viszont itt nagyon fontos tudni, hogy hiába hirdetünk, ha a kommunikáció és a kampányok felépítése nem elég jó, a hirdetés nem fogja megváltani a világot.

Minden összetevő fontos, de nem mindegy, milyen összefüggésekben tekintünk rájuk.
Minden összetevő fontos, de nem mindegy, milyen összefüggésekben tekintünk rájuk.

 

Ahhoz, hogy sikert érjünk el mindenképpen egy jó alap kell. Kell a jó kommunikáció és a jól működő kampány. Ha ezek jók, akkor viszont megéri hirdetni, mert sok esetben akár 15-20 forintos költségen is lehet minőségi, válogatott rajongókat szerezni, 40-50 forintért pedig célzottan bővíthetjük újabb e-mail címekkel az adatbázisunkat.

De ehhez az kell, hogy a „képlet” minden elemét tudatosan alkalmazzuk.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük