5.000 rajongót lehet vásárolni, 40.000 forintért, a 8 forintos költség pedig jól hangzik.
Sőt még a 18 is, főleg, ha garantálod a számokat.
De mégsem vásárolok tőled rajongókat, hiába vagy a legjobb. El is mondom, hogy miért.
A Facebook oldalaimat arra használom, hogy olyan embereket gyűjtsek össze, akiket érdekel az a terület amikről írok. Közösséget szeretnék építeni, akikkel értelmesen lehet beszélgetni, és akik érdemi válaszokat tudnak adni.
Ehhez az kell, hogy csak olyanok legyenek az oldal rajongói, akikről tudom, hogy honnan jöttek és miért csatlakoztak.
Az ilyen rajongók ugyanis emberek, akikkel lehet beszélgetni, akik adhatnak termék és szolgáltatás fejlesztés ötletet, akik hajlandóak vásárolni tőlem, akik szívesen feliratoznak a hírlevelemre a Facebookon, vagy akikkel lehet üzletileg együttműködni a kölcsönös előny érdekében.
Ugyanis én ezért vagyok fent a Facebookon. Azért, hogy jó szolgáltatást tudjak nyújtani a lehetséges vevőknek, és azért, hogy hasznos információt tudjak nyújtani azoknak, akiket érdekel a terület amivel foglalkozom.
Csak így van értelme munkaórát fordítani a kommunikációra, időt és pénzt a nyereményjátékokra és a hirdetésekre.
Csak így van értelme azt várni, hogy a Facebook üzleti eredményeket is fog hozni.
Ehhez viszont válogatott rajongókra van szükségem, akiknek ismerem a motivációját és a forrását, nem pedig olyanokra, akik valahogy, valamiért lájkolták az oldalam.
Lehetnek külföldiek, vagy lehetnek akár alkalmazással átvert beszervezett magyarok is, az ilyenek nem érdekelnek.
Viszont a válogatott rajongókért hajlandó vagyok fizetni.
Nem csak 8, vagy 18 forintot, hanem akár 38 vagy 138 forintot is.
Mert közülük sokaknak fogok tudni segíteni a folyamatos információkkal, vagy valamilyen fizetős termékemmel esetleg szolgáltatásommal.
Így pedig mindannyian jól járunk.
Ők jól járnak, mert rengeteg, számukra hasznos információt vagy éppen élményt kapnak rendszeresen ingyen, én pedig jól járok, mert a jó rajongók bevételt hoznak a cégemnek, így megtérül a Facebook marketingbe fektetett idő és energia.
A rajongói szám pedig önmagában nem érdekel (sőt még a Talking about is csak részben, de ez egy másik sztori).
Legyen inkább 300 vagy 3.000 rajongóm, mint 30.000, ha az a 300 vagy 3.000 valóban a célcsoportomba tartozik.
Így jobb lesz a közösség, aktívabbak lesznek a tagok, és nagyobb lesz a megtérülés is a kisebb szám ellenére.
Arról nem is beszélve, hogy ha később hirdetni szeretnék a rajongóknak, a hirdetés drágább lesz, ha többen vannak.
Ez nem gond, ha valóban a célcsoportból vannak sokan, de ha teljesen érdektelen lájkok vannak az oldalamon, akkor tényleg pazarlás lesz a hirdetés.
Ezért nem vásárolok senkitől sem lájkokat, ahogyan más, olyan cégek sem, akik üzleti eredményeket szeretnének elérni a közösségi marketing segítségével.
Inkább használok hirdetést, keresztmarketinget, célzott nyereményjátékot, vagy bármilyen más megoldást, ahol célzottan tudok eljutni valódi emberekhez, akiket érdekelhet az, hogyan tudok neki segíteni.
És ezt javaslom mindenki másnak is lájkvásárlás helyett.