Magyarországon 317.000-en használják a Facebookot „butatelefonon” (is).
Ez egy olyan szám, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni sem a kommunikációban, sem a hirdetésekben.
Éppen ezért vezette be a Facebook a Power Editorban az új célzási lehetőséget, amivel kifejezetten azokat a felhasználókat tudjuk célozni, akik nem okostelefonon Facebookoznak.
Ha olyan a célcsoportunk, akikről tudjuk, hogy nem okostelefont használnak, de menthetetlenül Facebook függők, akkor ez egy jó lehetőség.
Persze nem szabad elfelejteni, hogy butatelefonra más hirdetést érdemes megjeleníteni, hiszen ott még kevesebb funkció érhető el, mint okostelefonokon vagy tableteken.
Például sokan a 0.facebook.com címen interneteznek, mert ez néhány szolgáltatónál ingyenes.
Viszont ha ott egy linket hirdetsz, ami a weboldaladra visz, akkor már nem lesz ingyenes a kattintás, ezért sokan valószínűleg nem is fognak kimenni a Facebookból.
Erre fordítva is érdemes figyelni: ha olyan témát hirdetsz, amivel nem tudnak mit kezdeni a butatelefon felhasználók, ne jeleníts meg nekik hirdetést, vagyis zárd ki őket a célzásból!
Természetesen azt sem szabad elfelejteni, hogy egyébként is csak akkor célozzunk mobilra hirdetést, ha fel van rá készítve a fogadó oldal is. (Ha többet szeretnél tudni a hirdetés célzási lehetőségekről, gyere el Facebook hirdetési tréningünkre!)
Érdekes egyébként, hogy a Facebook adatai szerint 650.000 nem okostelefonos magyar felhasználó van, de közülük hirdetéssel „csak” 317.000 embert lehet elérni.
Ennek kapcsán kipróbáltam a Facebookozás élményt egy butatelefonról is. Vicces volt. 🙂
A következő kép is így készült, és látható, hogyan néz ki a régi kis Sony Ericssonon a tréningünk hirdetése a hírfolyamban. 🙂
Ki fogod próbálni a buta telefonra célzást?
Írd meg a hozzászólások között a véleményed róla ha igen!