„Kisbaba cipő eladó. Soha nem hordták.”
Ez talán a világ legrövidebb és talán legszomorúbb története, ami Ernest Hemingway nevéhez és egy fogadáshoz kötődik.
Hemingway ugyanis fogadott a kollégáival, hogy meg tud írni egy történetet maximum 10 szóban, és ezzel a sztorival nyert. Itt olvastam erről.
Azóta persze sokan próbálkoznak hasonlóval, külön weboldalak is léteznek a témához, például ez, a napi hatszavas történet.
Mi köze ennek a Facebook kommunikációhoz?
Két dolog miatt fontos erről beszélni:
1. tanulj meg röviden kommunikálni!
A Facebookon felületesen és keveset olvasnak az emberek, sőt a Facebook a hosszú üzeneteket vagy kép leírásokat csak kattintás után mutatja meg teljesen.
Nem mellesleg egy rövid sztorit egy képbe is be lehet írni úgy, hogy könnyebben beleférjen a Facebook szövegekre vonatkozó szabályaiba.
2. tanulj meg az érzelmekre hatni!
Sokkal nagyobb az esélye annak, hogy reagálnak az emberek a bejegyzéseidre, ha valamilyen érzelmet vált ki belőlük.
Ehhez sokszor egy smiley is elég, de igazán az a jó, ha maga a bejegyzés önmagában épít valami érzelemre.
Legyen az öröm, boldogság, kíváncsiság, harag, félelem… érzelem kell.
Persze az aktivizálás céljától függ, melyikre érdemes játszanod hatnod.
A történetek könnyen segíthetnek az érzelmek kiváltásában, és ha eléggé jól tudsz bánni az érzelmekkel, mert például jól fel tudod kelteni a kíváncsiságot valakiben egy történet elejével, akkor a sztori már lehet hosszú is akár.
Mi lesz a Te mai hatszavas történeted?
Az enyém ez:
„A Facebook tréning sokaknak segített. Kipróbálod?”
😉