Hivatalos: megszűnik a 20%-os szabály

Jon Loomer kapott visszajelzést a Facebooktól azzal kapcsolatban, hogy megszűnik-e a 20%-os szabály a hirdetésben használt képeknél.
Afsheen Ali, Product Marketing Manager válaszolt neki, és ezt írta:

“A kutatásaink kimutatták, hogy az emberek jobban szeretik azokat a hirdetéseket, ahol a képeken kevesebb a szöveg. Korábban, ha 20%-nál több volt a szöveg a képeken, akkor ezek hirdetés formájában nem jelenhettek meg a Facebookon, Instagramon és a Célkönzönségek hálózatán (Audience Network). Azonban a hirdetői visszajelezések alapján, ez a szabály nem volt mindig egyértelmű. Ezért új megoldás irányába mozdultunk el, ami több szabadságot ad a hirdetőknek, miközben továbbra is lehetővé teszi a számunkra, hogy fenntartsuk a felhasználói élményt.”

A sokat szidott 20%-os szabály tehát a múlté. Nagyjából.
Az új rendszer ugyanis – ahogy az az áprilisi tesztekből kiderült – csak némileg ad nagyobb szabadságot. Legalább is ha nem akarunk sokat fizetni.

A Facebook ugyanis ezentúl négy kategóriába fogja sorolni a képeket szövegek szempontjából:

  • ok
  • alacsony
  • közepes
  • magas

Az elemzéshez pedig nem az 5×5-ös hálót használja.

Az elfogadható mértékú szöveg továbbra is nagyjából annyi lesz, mint amire az eddigi szabályok vonatkoznak. Ugyanakkor azok a képek is kaphatnak hirdetési megjelenést, amiket eddig elutasított a rendszer. Viszont ezek kevesebb elérést fognak kapni, vagy drágábban juthatunk el velük a célcsoporthoz.

Néhány példa, mit jelent a négy kategória:

Ok mennyiségű szöveg:

facebook-szoveg-kep-szabaly-ok

A szöveg nélküli, vagy minimális szövegeket tartalmazó képeket szereti a Facebook. Neki ez az OK.

Alacsony szöveg mennyiség:

A mostani 20% szabálynak nagyjából ez felel meg. Ezt sorolja az alacosny kategóriába a Facebook. Ez még belefér.

A mostani 20% szabálynak nagyjából ez felel meg. Ezt sorolja az alacosny kategóriába a Facebook. Ez még belefér.

Közepes mennyiségű szöveg:

Ez már a veszélyes kategória. Itt már valószínűleg jóval többet kell fizetni ugyanazért a megjelenésért.

Ez már a veszélyes kategória. Itt már valószínűleg jóval többet kell fizetni ugyanazért a megjelenésért.

Magas mennyiségű szöveg a képen:

Akár tele is írhatjuk a képet szöveggel, a hirdetés el fog indulni. Más kérdés, mennyi embernek fog ténylegesen megjelenni. Valószínűleg ez sokba fog kerülni, végig kell gondolni az alkalmazását.

Akár tele is írhatjuk a képet szöveggel, a hirdetés el fog indulni. Más kérdés, mennyi embernek fog ténylegesen megjelenni. Valószínűleg ez sokba fog kerülni, végig kell gondolni az alkalmazását.

Hogyan fogja alkalmazni az új szabályt a Facebook?

Egyrészt frissíteni fogja a Grid toolt, ami eddig az 5×5-ös hálót húzta rá a képekre. Másrészt pedig a hirdetés létrehozás során is figyelmeztetni fog, hogy melyik kategóriába kerül a képünk.
A szabályokat a következő hetekben fogja bevezetni a Facebook.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)