Múlt hét eleje óta több oldalunknál látjuk, hogy az elérések mintha a földbe álltak volna.
20-30%-os esést tapasztalunk, sőt sok olyan bejegyzést is láttunk az elmúlt napokban, ami éppen megjelenik a rajongók 4-5%-ának.
Mindezt olyan oldalaknál, ahol előtte a a bejegyzések elérése stabilan 25-30% fölött volt.
Természetesen most az organikus elérésekről beszélek, nem a hirdetésre, és még csak nem is a virálisra.
Nyilván az egyik, amit ilyenkor tenni kell, hogy átvizsgáljuk az elmúlt időszak kommunikációját, és megnézzük, hogy történt-e valami drasztikus változás.
Mivel azonban több oldalon egyszerre tapasztalunk ilyet, gyanús, hogy a rendszerben (is) történt valami változás.
Az is furcsa, hogy néhány bejegyzésnél, ahol a virulencia relatív magas, a sok lájk és megosztás ellenére is alacsony marad az elérés. Lehet, hogy megint bug került az Insights-ba?
Én arra tippelek, hogy a Facebook a felszín alatt megkezdte az átállást az új hírfolyamra.
A nagy változások alkalmával ugyanis láttunk már hasonló ingadozásokatt.
Az egyik hasonló alkalom egy újdonság, a Ticker bevezetése előtt volt.
Akkor azt tapasztaltuk, hogy egyszer csak az elérések változása ellenére az aktivitás hatalmasat csökkent.
Ez volt 2011 augusztus vége, szeptember eleje.
Aztán kijött a Ticker, ami azt eredményezte, hogy a bejegyzések sok embernek megjelentek a jobb oldali hasábban, de ott gyorsan végig is futottak, így annak ellenére, hogy a felhasználók elvileg láthatták a posztokat, még sem kattintottak, hiszen a Ticker egy félreeső terület, és nagyságrendekkel kevesebb aktivitást eredményez, mint a hírfolyam.
Sajnos a Facebook soha nem kötötte az orrunkra, hogy az elérés mekkora része történik a hírfolyamban, és mekkora része a Tickerben.
Pedig jó lett volna tudni, mert egyáltalán nem mindegy.
Viszont most lehet, hogy eljött az igazság pillanata, és kiderül, mennyire voltak hamisak az elképzeléseink az elérésünk valódi értékéről.
Ugyanis ha ez a mostani ingadozás tényleg az új hírfolyam miatt van, akkor megvan az ok:
az új hírfolyamban gyakorlatilag eltűnik a Ticker.
Ami pedig azt jelenti, hogy a megjelenésekből kiesik ez a rész, és sokkal inkább a hírfolyam megjelenést fogja tükrözni a reach.
Meg fogjuk vizsgálni az oldalaink részletes statisztikáját is, amint kijönnek az aktuális számok, de addig is írd meg a Te tapasztalataidat is, kíváncsi vagyok, hogy nálad mi látszik az organikus elérés trendjeinél!