Fizetős lesz a Facebook üzenet küldés?

Fizetős lesz a Facebook (üzenet küldés) ?!

Fizetős lesz a Facebook üzenet küldés?
Részben igen, de az eddigi lehetőségek nem változnak.

Dunát lehetne rekeszteni a fizetős lesz a Facebook hírekből.
Minden egyes új fizetős funkciónál jön a pánik, hogy innentől mindenért pénzt fog kérni a Facebook.

Most éppen a fizetős üzenet küldés lehetőség megjelenése borzolja a kedélyeket.
Tegyük tisztába, hogy miről van szó!

Üzenet küldés ismeretlennek

Amikor üzenetet küldesz egy számodra ismeretlen embernek (értsd: aki a Facebookon nem ismerősöd), az üzenet az Other (Egyéb) mappában jelenik meg.
Nem túl feltűnő, hiszen alapértelmezett az inbox, ha pedig valaki sok üzenetet kap ismeretlenektől, valószínűleg észre sem fogja venni, hogy van plusz egy az other mappában.

Ha Facebokos ismerősödnek küldesz üzenetet, akkor az üzeneted az Inboxba érkezik, a többi közé, ahol jól láthatóan megjelenik.
Ebben nem lesz semmi változás.

Ha ismeretlennek küldesz üzenetet, az az Egyéb mappába kerül. Ha azt szeretnéd, hogy az Inboxba jelenjen meg, akkor fizes érte.
Ha ismeretlennek küldesz Facebook üzenetet, az az Egyéb mappába kerül. Ha azt szeretnéd, hogy az Inboxba jelenjen meg, akkor fizes érte.

Hol itt a pénz?

A Facebook kitalálta, hogy egy új lehetőséget biztosít azoknak, akik számukra ismeretleneknek is szeretnének üzenetet küldeni.
Felajánlja, hogy az ismeretlennek küldött üzenet ne az Egyéb mappába kerüljön, hanem az Inboxba, így nagyobb esélyt biztosítva arra, hogy észrevegye a címzett.

Vagyis: nem az üzenetküldés lesz fizetős, hanem az ismeretleneknek lehet az Inboxba küldeni üzenetet ha fizetünk érte.

Mennyibe kerül?

Az Inboxba küldött üzenet ára attól függ, hogy a címzett a Facebook szerint mennyire nagy ember.
Sok követővel és ismerőssel rendelkező embereknek többe kerül üzenetet küldeni az Inboxba, mint az átlagos felhasználóknak.
Az átlagos felhasználóknak ez 65 forint környékéről indul, az ismertebb, sok követővel rendelkező személyek esetén ez felmegy 3000 forint környékére is.

Kinek jó ez?

Ha Te csak egy egyszerű Facebook felhasználóval akarod felvenni a kapcsolatot, valószínűleg nem kell fizetned az üzenet küldésért.
Egyszerűbb, ha küldesz neki az eddigihez hasonlóan egy üzenetet az Egyéb mappába, aztán egy oldalon, ahol látod, hogy kommunikál, vagy egy közös ismerősön keresztül megkéred, hogy olvassa el.

Ha ismeretlennek akarsz az Inboxba üzenetet küldeni, az pénzbe kerül. Ha megfelel az Other mappa, továbbra is ingyenes az üzenet küldés.
Ha ismeretlennek akarsz az Inboxba üzenetet küldeni, az pénzbe kerül.
Ha megfelel az Other mappa, továbbra is ingyenes az üzenet küldés.

Ha egy hírességgel (pl.: Mark Zuckerberg, Madonna, stb.) akarod felvenni a kapcsolatot, már más a helyzet.
Ha szeretnél az ő Inbox mappájába kerülni, azért megkéri a Facebook az árát.
Ennek két olvasata van:

  1. a Facebook védi az idegen emberektől érkező üzenetektől a fontosabb felhasználóit,
  2. az értékes felhasználók iránti érdeklődésből akar bevételt a Facebook

Egy másik célcsoport azoknak, a köre, akik a Facebook szempontjából átlagos felhasználókkal akarják ismeretlenül felvenni a kapcsolatot.
Az új kereső, a Graph Search bevezetése erre is ad néhány ötletet: a párkeresők vagy a munkaközvetítőknek lehet ez jó terep.

A Graph Search segítségével rákeres valaki például egy cég munkatársaira, és nekik ír üzenetet. Vagy rákeres valaki a városában élő egyedülálló fiókra, lényokra a megadott célcsoportból, és nekik ír üzenetet. Nézz meg néhány példát a Graph Search segítségével speciálisan felkutatható emberekre!

A fizetős üzenetküldés lehetőségével tehát két olyan szolgáltatási területre is beléphet a Facebook, ami nagyon jó üzlet az interneten.

Fizetős lesz tehát a Facebook?

Egyrészről nem, hiszen új szolgáltatást vezet be, az eredeti megoldás ingyenes marad (még?).
Másrészről viszont az eredeti szolgáltatás kereteit a Facebook határozta meg, ráadásul egyre több a fizetős opció a magánszemélyeknek (pl. apróhirdetés) és a cégeknek egyaránt, szóval valamilyen szinten még is.

Hozzá kell tenni, hogy az üzeneteken alapuló bevétel generálás nem ismeretlen a közösségi hálózatok történetében. Például a LinkedIn Inmail szolgáltatása is pénzt kér azért, ha ismeretlennek küldesz üzenetet, bár ott mások a feltételek.

Te mit gondolsz erről a fizetős üzenet megoldásról?
Van olyan ember, aki miatt hajlandó vagy fizetni egy üzenetért?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük