4.4 millió magyar van fent a Facebookon, ami nagyon sok.
De ez azt is jelenti, hogy 5.5 millió nincsen fent a Facebookon, ami szintén nem kevés.
Honnan tudhatod, hogy az ügyfeleid és a célcsoportod nagy része melyik táborba tartozik ha Te egy speciális területen vagy?
Például ha:
- olyan 50 feletti kisbefektetők a célpiacod, aki be tud fektetni 2 millió forintot
- kamionsofőröknek árulsz kütyüket
- vidéki mezőgazdászok a vevőid
- ha felsővezetőknek tartasz tréningeket
- nagykereskedőknek szolgáltatsz
- viszonteladó partnereket gyűjtesz
- kisboltod van, ahol szinte csak a környékbeliek vásárolnak
Sorolhatnám sokáig.
Vannak speciális célcsoportok, amikről nem tudni biztosan, hogy elég nagy mennyiségben ott vannak-e a Facebookon.
Így pedig kockázatos lehet nekiállni akár még a hirdetésnek is.
Legalább is eddig így volt.
Most azonban maga a Facebook beszél le minket a saját használatáról ha kell! 🙂
Mérd fel a célcsoportod méretét!
Már írtam a frissen bevezetett Lookalike audience hirdetés célzási megoldásról, amelyik abban segít, hogy az általunk kiválasztott emberekhez hasonló embereket keres nekünk a Facebookon.
Hogyan segít ez Neked?
Fogod a vevőid listáját (az e-mail címüket vagy a telefonszámukat), feltöltöd a Facebook hirdetésekbe a Custom Audience szolgáltatáshoz.
Ezzel egy dolgot gyorsan megtudsz: a jelenlegi vevőid mekkora része Facebookozik.
Aztán kiválasztod a listádat, és rákattintasz a készíts hasonló közönséget (Create Similar Auience) gombra, és a Facebook megmutatja, hogy mennyi olyan ember van, aki hasonló azokhoz akiket feltöltöttél. Legalább is a Facebookozási szokásai alapján hasonló.
Például kiderül, hogy a 2000 vásárlódból 1000 olyan ember van, akit a Facebook felismert, de van még 22000, aki hozzájuk hasonló.
Van értelme ebben az esetben Facebookozni?
Ezt nem tudom, de majd Te eldöntöd, mert most már van információd.
Az apróbetűk…
Persze nincs kolbászból a kerítés, pár dolgot még el kell, hogy mondjak.
1. Az, hogy mennyi embert ismer fel a listádból a Facebook több mindentől függ.
Nekünk van olyan Facebookon gyűjtött címlistánk, aminek csak a 70%-át ismerte fel. Egyszerűen más címmel iratkoznak fel sokan, mint amivel a Facebookot használják.
Különösen igaz ez céges célcsoportban, ahol sokan az info@ e-mail címmel vásárolnak
De ne aggódj, ott van még a telefonszám is, mint lehetőség, azt is meg lehet próbálni felismertetni.
Mindenesetre az arányok sokat el fognak mondani.
Ha a feltöltött lista 1-15%-át ismerte fel a Facebook, akkor valószínűleg kevesebb értelme van belevágni bármibe is, mint ha az 55-60%-át.
2. A lista minősége nagyon meghatározó.
Ha lehet a valódi vásárlóidat töltsd fel hasonló embereket akarsz keresni.
Persze kevésbé minőségi listával (vevők helyett hírlevél feliratkozók) is lehet próbálkozni, de akkor az eredmény is kevésbé lesz pontos.
3. A lista méret is fontos.
Az egyszerű saját közönség még hagyján, ott már 100 emberről is elmondja, hogy felismerte-e őket.
De a hasonló közönség keresésénél ennél nagyobb minta kell.
Ott 500 ember (azonosított) fölött fog tudni segíteni.
4. A hasonlóság alapja
A Facebook annak alapján keres hasonló embereket, hogy hogyan viselkednek a Facebookon és az interneten.
Ennek nyilván megvannak a korlátai, de ennél pontosabb becslési megoldásról nem tudok. Legalább is olyanról nem, ami gyakorlatilag ingyenes.
Sok sikert a célcsoport kereséshez és a tervezéshez!
Örülnék, ha majd megosztanád a tapasztalataid!