Nem hiányzott valami a új Facebook hírfolyam prezentációból?
Bizony, a hirdetésekről nem volt szó, pedig a pletykák erről is szóltak.
Azonban néhányan már ki tudták próbálni az új hírfolyamot, így tudunk némi fogalmat alkotni, milyen irányban mennek el a Facebook hirdetések, legalább is a már ismert formátumok.
Ha összehasonlítjuk a régi és az új hirdetést jól látszik a különbség. A nagyobb méretű kép meghatározó. Viszont egy kicsit kiemeltebben jelenik meg a hirdetés (sponsored) felirat is.
Érdekes, hogy bejegyzésre van olyan példa a Facebook anyagaiban, ahol a képen megjelenik a leírás egy sötétített háttérrel.
Kíváncsi vagyok, ez jelent-e újabb módosítást a 20%-os szabályon?
A link típusú bejegyzés hirdetés a hírfolyamban így néz ki, amikor sima hirdetéről beszélünk, vagyis nem szponzorált sztoriról:
A szponzorált történet típusú hirdetésekre pedig ez az ajánlat egy jó minta:
Page like szponzortál történet:
Page lájk ajánlott oldal:
Nem szabad megfeledkezni a jobb oldali hasábban megjelenő hirdetésekről sem:
Ezeknél a hirdetéseknél nagy változás nincs, csak a hely lett szélesebb egyelőre.
Nem gyanús valami?
Nagy változások nincsenek.
Nagyobbak a képek, a hirdetés felirat a bal oldalra került (ez mondjuk fontos, ez miatt több hirdetés elrejtésre számíthatunk), de semmi különösen látványos.
Legalább is még.
Ezek a hirdetések ugyanis még a régiek.
Viszont sehol sincs az automatikusan elinduló videós hirdetés a hírfolyamban, nem látunk a jobb oldali hasábban szélesebb hirdetéseket sem nagyobb képekkel.
Pedig erről szóltak a pletykák, és valljuk be a változás miatt logikusak is lennének.
Azonban azt gondolom, hogy a változásoknak még nincs vége.
Először megkapjuk az új keretet, hamarosan pedig valószínűleg azokat az eszközöket is, amikkel ki tudjuk tölteni a nagyobb teret.
Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a Facebookonak nem csak az esztétikai élmény javítása a célja ezzel a változással.
A szétbontott hírfolyamok, az élményszerűbb böngészés, a látványos megjelenés mind azt a célt szolgálják, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek el az új interneten belül, és közben minél több hirdetést nézzenek.
Ezt adta nekünk tegnap a Facebook.