Ezzel a címmel jelent meg egy cikk, ami számba veszi a Facebook hirdetési célzásainak újdonságait, amikből – valljuk be – volt elég az utóbbi időben.
Talán a legfontosabb újdonság a múlt héten bemutatott offline célzási lehetőség, ami tényleg nagyon izgalmasan hangzik, és sokat hozzá tehet az eddigi érdeklődés alapú célzásokhoz.
Másik fontos megoldás lesz a hasonló célcsoportra történő célzás is.
Ettől a Facebook lenne a legjobban célozható hirdetési platform?
Ezt nehéz lenne megmondani.
Sokat fejlődött és még biztos sokat is fog.
Mindenesetre készítettem egy gyors felsorolást arról, hogy hány féle célzást tudunk indítani a Facebook hirdetési rendszerében, illetve a Google Adwors-ben.
Facebook (marketplace) hirdetési rendszer
- Demográfiai alapú célzás
- Oldal lájk alapú célzás
- Érdeklődési terület alapú célzás
- Saját közönség (e-mail, telefon, UID) célzás
- Remarketing (FBX)
- Offline vásárlási információkon alapuló célzás
- Hasonló közönségek célzása
- Kereső hirdetések (oldal név alapján)
AdWords hirdetési rendszer
- Kulcszó alapú kereső hirdetések
- Remarketing
- Érdeklődés alapú célzás
- Elhelyezés alapú célzás
- Tematikus célzás
- Demográfiai célzás
- Hasonló közönségek célzása
Vannak átfedések, de nyilván feladattól és célcsoporttól függ, hogy mikor, melyiket érdemes használni.
Közvetlenül nehéz összehasonlítani, globálisan pedig nem is szabad.
Egyetlen megközelítés működőképes, hogy melyik rendszerben milyen eredményeket lehet elérni, ha az adott hirdetési rendszer célzási megoldásait a megfelelően használjuk.
Ilyen alapon már lehet beszélni arról, hogy milyen célra, melyik jobb.
Nektek mi a tapasztalatotok? Írjátok meg a hozzászólások között, állítsunk belőle össze egy nagyobb cikket!