Néhány hete a Facebook megváltoztatta a hírfolyamokban megjelenő hirdetésekben használt képekre vonatkozó szabályait, ami sok félreértést szült.
Rosszul magyarázó cikkek és infografikák sora jelent meg a különböző blogokon és portálokon, ideje, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba!
A szabály
Az új szabály ez:
Ads and sponsored stories in News Feed may not include images comprised of more than 20% text.
(Facebook Advertising Guidelines, III./D)
Vagyis:
A hirdetések és a szponzorált történetek a hírfolyamban nem tartalmazhatnak olyan képet, amin 20%-nál több a szöveg.
Nézzük itt a kulcsszavakat:
- hirdetés, szponzorált történet
- hírfolyam
Vagyis:
- oldalként továbbra is publikálhatsz olyan képet, ami sok szöveget tartalmaz, de nem hirdetheted
- a szabály csak a hírfolyamra vonatkozik, a jobb oldalon megjelenő hirdetésekben levő képekre NEM.
Volt még egy kérdéses terület, ez pedig a page like story-hoz hasonló hirdetések, vagyis az olyan esetek, amikor például a Facebook oldalad logója, mint kép jelenik meg a hírfolyamban.
Ezzel kapcsolatban is voltak ilyen-olyan pletykák, ezért írtam a Facebooknak, hogy ezekre is vonatkozik-e a szabály.
A válasz e-mailben megnyugtattak, a képekre vonatkozó szabály csak a bejegyzés alapú hirdetésekre, például a promoted postokra vonatkoznak.
Ráadásul küldtek egy PDF-et, amelyikben részletesen leírják, hogy milyen módszerrel kalkulálják a 20%-ot, és több példát is mutatnak.
Ebből a PDf-ből kiollóztam pár pontot, hogy mindenki tisztább képet tudjon kapni.
Általános tippek a fotókhoz a Facebooktól:
- A fotókon igazi emberek és igazi dolgok legyenek!
- A szöveg illetve a szövegek kerete által lefedett terület nem lehet nagyobb, mint 20%
- A cég logóját, a kampány szlogent, címsorokat használjuk takarékosan!
- A fotó legyen egyszerű és jól érthető!
- Maradjon fókuszban a fotó minősége!
- Hagyd, hogy a fotó egy történetet meséljen el!
Íme néhány olyan példa, amit a Facebook jónak tart.
Mire figyelj oda a fotóknál amiket hirdetni szeretnél a hírfolyamban?
Ezeket tartsd be:
- Kerüld a call to action üzeneteket (kattints, hívj fel, stb.), az ár információkat és az elérhetőségi adatokat a fotókon!
- A szövegek erősítsék fel kreatív módon az érzelmi elemeket és segítsenek megragadni a figyelmet!
- Válasz olyan szöveget, ami a céged hangján beszél
- Minden részletet a kép leírásába rakj (adatok, helyszín, promó kód, stb.)
- Olyan termékfotót használj, ami a való életben, használat közben készült!
Amit kerülj el:
- A grafika és a stock fotó helyett inkább valódi fotót használj!
- Ne hagyd, hogy a szöveg túlerőben legyen a képpel szemben; maradjon rövid és kellemes az arány!
- Ne használj túl kicsi szövegeket, amiket nehéz elolvasni!
Ellenőrző eszköz a szöveg területhez
Az új szabályzattal a Facebook célja, hogy a hírfolyam élményt adjon, és ne süllyedjen egy akciós újság színvonalára.
Ahhoz, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, hogy mit szabad és mit nem, készítettek egy ellenőrző eszközt, ami tulajdonképpen egy 5×5-ös háló összesen 25 téglalappal.
Ha szöveg megfelel a szabályoknak akkor maximum 5 db téglalapot tölt ki.
Ha mér legalább hatot, akkor tilos hirdetni a hírfolyamban.
Alkalmazási módszertan:
A Facebook igyekszik a hirdetők érdekeit nézni. (naná, így több a bevétel)
Ha egy kis része a szövegnek még is átlóg egy másik téglalapba, akkor az nem gond, mehet a hirdetés.
De nem engednek a trükköknek. Ha egy hirdető talál egy kiskaput (és erre rájönnek), akkor le fogják tiltani a képet.
Például ha egy fotó ráközelít egy óriásplakátra, amin ott a sok szöveg, akkor az ugyanúgy a szabály megszegésének számít, mintha utólag kerülne rá a szöveg a kép felületére.
Amilyen hirdetésekre vonatkozik ez a szabály:
- Bejegyzés alapú hirdetés a hírfolyamban, amikor a bejegyzés egy kép
- Bejegyzés alapú hirdetés a hírfolyamban, amikor a bejegyzés egy link, a link pedig behúz egy képet a weboldalról
Amilyen hirdetésekre nem vonatkozik a 20%-os szabály:
- Page Like story típusú hirdetés a hírfolyamban, amikor az oldaladat hirdeted és a kép a logó
- Suggested Page hirdetés (ajánlott oldal) a hírfolyamban, ahol a kép szintén a logó
- Jobb oldali hasábban megjelenő alap hirdetés, amihez Te választasz képet
Ezek tehát az elvek, amiket a Facebook alkalmaz, használjátok őket egészséggel!
Frissítés: itt tudjátok letölteni azt az angol nyelvű PDF fájlt, amit a Facebooktól kaptunk.