Ma egy tárgyalásunkon került szóban, amikor egy indiai kampányt készítettünk elő, hogy Indiában a mobil internet forgalom 2012-ben utolérte az asztali internet forgalmat.
Nem mindenhol ilyen nagy az arány, de még is időszerű, hogy sokan beszélnek a mobil internetről és a mobil hirdetésekről.
Konrád is írt egy cikket arról, hogy a mobil, mint hirdetési felület milyen fontos.
Miközben egyre többen beszélnek arról, hogy reklámozzunk mobilon, egy apróság mellett még is sokan elmennek, ezért fontos, hogy Konrád erről is írt:
„De ha már reklámozunk, akkor figyeljünk még valamire: az, amit reklámozunk, mobilról is elérhető, megnézhető legyen.”
Ezt pedig fogadjuk meg, sőt vigyük tovább a gondolatot!
Ha nem vagyunk jelen mobilon, akkor ne is reklámozzunk ott!
Ne fizessünk a csalódott látogatóért!
Ne legyen csalódás a célcsoportnak, ha rákattint a hirdetésünkre, és egy nem használható felületre érkezik.
Vagy olyan felületre, ami nem is érhető el mobilon (pl. egy Facebook kampány alkalmazás), vagy egy mobilon használhatatlan weboldalra.
Szóval ha nem jók a megoldások, akkor ne reklámozz mobilon. Még véletlenül sem!
Ugyanis nagyon könnyű véletlenül hirdetni mobilon is.
Két gyors tipp hogyan kerüld el:
1. AdWords-nél a kampány beállításoknál nézd meg hogy az „Asztali és hordozható számítógépek, mobilkészülékek és táblagépek” blokkban mi van beállítva.
Ha mobil szempontból nem megfelelő a weboldalad, akkor véletlenül se az „összes elérhető eszköz” legyen bepipálva.
Egyébként akkor se, ha mobil kompatibilis a weboldalad. Mobilra inkább készíts külön kampányokat.
2. Ha Facebookon használsz bármilyen bejegyzés alapú hirdetést, szintén előfordulhat, hogy mobilon is hirdetsz.
A promote post és a hirdetés kezelőben létrehozott hirdetés is ilyen.
Ugyanis ilyen esetekben a hirdetés megjelenik az asztali és a mobil hírfolyamban is.
Ha például van egy jó kis képfeltöltős alkalmazásod a Facebookon, és azt a bejegyzést, ami ezt népszerűsíti promote post hirdetéssel is megtámogatod, előfordul az az eset, hogy valaki a mobil hírfolyamban találkozik a bejegyzéssel, rákattint a linkre, ami benne van, utána pedig egy hiba oldalra érkezik.
Ilyenkor vásárolsz magadnak egy csalódott vásárlót.
Nem éri meg.
Szomorú, hogy a Facebookon nem olyan egyszerű a mobil hirdetést kikapcsolni.
Ehhez a Power Editorhoz (Bivaly szerkesztő) kell nyúlni. Ott tudod beállítani, hogy milyen platformon jelenjen meg a hirdetésed.
Hiába lehet Facebookon alacsony áron hirdetni, ha a hirdetés csalódást szül.
Viszont sokáig nem érdemes a mobillal várni, ugyanis sok esetben nagyon megéri.
Az egyik kampányunkban ahol vásárolni lehet egy landing page-en, az asztali böngészőben történő vásárlásnál a konverziós arány 3.63%, a mobil eszközökről érkező vásárlás pedig 3.03%, ami szerintem jó arány, bár még fogunk optimalizálni.
De ha nem alkalmasak a megoldásaid arra, hogy mobilon is konvertáljanak, figyelj oda, hogy nem hirdetsz mobilon még véletlenül sem!