Facebook tippek karácsonyra

12 karácsonyi tipp Facebook kommunikációhoz

Facebook tippek karácsonyra
12 tipp az eredményesebb karácsonyi kommunikációhoz

Az ünnepek közeledtével sok jó kommunikációs lehetőség kínálkozik, amivel színesebbé és eredményesebbé teheted a Facebook kommunikációdat. Ezekből gyűjtöttem össze egy csokorra valót.

1. Legyél aktuális

Az oldalad témájától függően találd meg a karácsonyban rejlő lehetőségeket!
Mikulás, Advent, Szenteste, szilveszter… sok olyan nap, amihez lehet illeszkedni.
Ha kiskereskedő vagy, akár napi ajánlatokkal is kedveskedhetsz, ha cégek a partnereid, ötleteket adhatsz az év zárásra vagy akár a jövő évi kezdésre.

2. Légy „ünneprontó”!

Néha belefér, hogy engedj a szorításon, mert sokan megcsömörlenek az állandó ünnepi zajtól.
Rakj fel olyan bejegyzéseket, amiknek semmi köze az ünnephez, vagy amik viccesen kezelik a karácsonyt!
A vásárlás forgatagában megfáradt embereknek jól jön, ha kicsit mást is kapnak.

3. Segíts a rajongóidnak!

Ha tudsz olyan termékekről, akciókról, helyekről, eseményekről, amik érdekelhetik az oldalad rajongóit, ne felejtsd el megosztani velük!
Legyen az egy karácsonyi vásár, vagy egy koncert a plázában, esetleg egy üzleti parti, karácsonyi termék akció, ha releváns a téma, hívd fel a követők figyelmét!

4. Időzíts!

Nagyon sok bejegyzést előre is tudsz időzíteni.
Ünnepi köszöntő, új évi jókívánság? Készítsd el őket előre, ütemezd be, így nem kell kapkodni később!

5. Legyél spontán!

Ha valaki érdekes dolog történik, ami kapcsolódok az ünnepekhez, oszd meg azonnal!
Esik a hó? Láttál egy szép karácsonyfát az utcán, és ez kapcsolható a termékedhez vagy a szolgáltatásodhoz?
Elő a mobilt, fényképezz, és töltsd fel a Facebook oldalra!

6. Év végi visszatekintő

Mindig jó visszatekinteni és átnézni, mi történt ebben az évben.
Írj egy cikket, vagy még jobb, ha készítesz egy tízes listát az elmúlt év legfontosabb dolgairól.
Ha a Te iparágadban több minden történt, csinálj egy cikksorozatot témánkénti, vagy havi bontásban!
Ha rendszeresen blogoltál vagy kommunikáltál a Facebookon, akkor ezt egyszerű lesz összeállítani.
Ha viszont a Timeline-od üres, akkor ez egy jó alkalom arra, hogy feltöltsd információkkal.

7. Jövő évi jóslatok

A visszatekintés párja a jövő évi trendekről szóló írások.
Gondold végig, mi várható a területeden!
Ha ehhez nincs ötleted, keress külföldi cikkeket, vagy egészítsd ki a saját gondolataiddal a hazai írásokat a témában!

8. Ne legyél „képtelen”!

A Facebook kommunikációban a képek nagyon fontosak, ezért ne sima linket rakjál ki, hanem egy kép aláírásába rakd inkább a képet!
Ha van egy jó idézeted, szép karácsonyi üdvözleted, az inkább rakd rá egy karácsonyi témájú képre!

9. Szórakoztass!

Ahogy jön a karácsony, egyre inkább elfordulnak az emberek a szakmai témáktól. Érdemes szórakoztató tartalmakat is használni a kommunikációban.
YouTube videók, játék oldalak, vicces képek jól jönnek, de ha lehet, kötődjenek a saját területedhez ezek is!

10. Legyen egy jó ajánlatod!

Facebook Offer funkciójának megjelenítése eltér a szokásostól, így már csak ez is segíthet a karácsonyi akciód kommunikálásában. Itt találsz néhány mintát, amik ugyan nem karácsonyiak, de azért adhatnak ötletet.

11. Célozz okosan!

A Facebook bejegyzéseidnél használd a célzási lehetőséget, és írj egyedi szövegeket!
A nőknek olyan szöveget írj, amelyik a férjük vagy barátjuk ajánlatáról szól, kütyükről, sportról, a férfiaknak mesélj, idősebbeknek gyerekeknek szóló ajándékról kommunikálj, ha pedig több városban vagy  jelen, akkor városonként szólítsd meg az embereket célzottan!

12. Legyél különböző!

A karácsony mindenkinek karácsony.
Az összes cégnek és felhasználónak, aki kommunikál a Facebookon, ezért ha csak a szokásos megoldásokat használod, nem leszel más, mint a többiek.
Éppen ezért ne a Google-ből, vagy a stockfotó oldalakról előkeresett képeket használj, ne általános idézetekben gondolkodj!
Készíts saját képeket, saját videókat ha lehet.

 

Remélem ez a pár tipp segít abban, hogy a karácsonyi kommunikációd sikeres legyen!
Ha vannak más ötleteid, írd le bátran a hozzászólások között, ha pedig tetszett és megosztanád mással a cikket, ne felejtsd el megnyomni a Like és a +1 gombokat!

Egyébként a Közösségi Kalandozások – 20 marketing sikersztori a Facebookon című könyvben található egy nagyon izgalmas karácsonyhoz kötődő kampány ismertetése, a Lélekpillangó mozgalomról szóló fejezetben.
Talán még nem késő azt az ötletet felhasználni. 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük