Valaha a Facebook oldalak tudtak üzenetet küldeni a rajongóknak.
Igaz ezek az üzenetek az egyéb mappába kerültek, de a semminél még is többet ért.
Ez a lehetőség azonban megszűnt.
Viszont most egy hasonló megoldás áll a hamarosan a rendelkezésünkre: közvetlen értesítést lehet küldeni a Facebookon.
Bár nem a rajongóknak, ez a megoldás csak hasonló a korábbi oldal üzenetekhez.
A Facebook ugyanis bejelentette, hogy az alkalmazás fejlesztő felületet ellátja az értesítő funkcióval.
Vagyis ott, ahol most megjelenik, ha valaki hozzászólt egy bejegyzésedhez, egy csoportban, lájkolta a hozzászólásod, stb., szóval ott hamarosan az alkalmazások is képesek értesítést küldeni.
(Egyébként ilyesmi funkció is létezett régen, de a sok spam miatt megszüntette a Facebook.)
Az alkalmazásoknak az értesítéshez ráadásul nem kell semmi plusz jogosultság, csak annyi, hogy egy Facebook felhasználó engedélyezze az alkalmazást. Utólag tilthatja le a felhasználó az értesítés lehetőséget.
Az üzenet funkció ebben a formában nagyon új, még csak most kezdjük tesztelni, de addig is nézzük mire lehet ez jó, mire kell figyelni!
Üzenet lehetőségek
Az alkalmazás tud automatikus üzeneteket küldeni, így képes arra, hogy újból játékba hozza a felhasználóidat.
- Ha például olyan kampányt tervezel, amelyikben rendszeresen kell játszani, mondjuk naponta válaszolni egy kérdésre, akkor naponta üzenhetsz a felhasználóknak, hogy válaszoljanak az aktuális kérdésre.
- Ha olyan alkalmazásod van, ahol mondjuk a játékosoknak szavazatokat kell gyűjteni, akkor üzenhetsz pár naponta, hogy gyűjtsön még szavazatot, ne felejtse el a játékodat.
Az ilyen automatikus üzenetek segíthetnek a kampányok felpörgetésében.
De az alkalmazásokon keresztül a jelek szerint nem csak automatikus üzeneteket küldhetsz.
Új akciókról, új kampányokról, új információkról is értesítheted azokat, akik valamelyik alkalmazásodat engedélyezték.
Vagyis ha valaki játszik most egy alkalmazásoddal, két hónap múlva értesítheted, amikor indul az új kampány.
A lényeg az, hogy férjen bele 180 karakterbe az üzeneted.
A spammelést itt is büntetik
Persze a Kánaán nincs itt ezzel a megoldással sem.
Az értesítőknél ugyanis minden felhasználó le tudja tiltani a következő értesítőket.
Vagyis ha túl gyakran, túl tolakodóan használod ezt a megoldást, akkor a felhasználóid egyszerűen rákattintanak az X-re, rossz esetben még spamnek is jelentik az értesítőidet.
Ez pedig negatív értékelés, ami azt jelenti, hogy az alkalmazásod rossz pontokat kap.
Kevesebb megjelenő értesítő, kevesebb hírfolyamban megjelenő megosztás, a vége pedig az alkalmazás letiltás.
Ezek a büntik amik a tolakodó alkalmazásokra várnak.
Éppen ezért csak ésszel érdemes használni ezt a funkciót, mert ha tényleg csak spamelésre használod, és nem értelmes információ küldésre, akkor az alkalmazást a sok negatív visszajelzés miatt letiltja a Facebook.
Direkt Facebook marketing
Ez a megoldás tisztára a direkt marketing irányába viszi a Facebookot, pedig még messze nem annyira kifinomult, amit még csak pár hirdetőnél tesztelnek.
Ugyanis olyan célzási lehetőséget próbálgat a Facebook, ami a hirdetőknek álom, a felhasználóknak rémálom lehet.
Ugyanis feltöltött e-mail címek, telefonszámok, felhasználói azonosítók alapján lehet majd elvileg hirdetni a Facebookon.
Vagyis nem csak a mostani demográfiai és érdeklődés alapú célzást lehet majd használni, hanem fel lehet tölteni a Facebookra egy adatbázist, mondjuk egy e-mail címlistát, és azokat az embereket, akik ezen rajta vannak, Facebookos hirdetésekkel is meg lehet majd szólítani közevetlenül.
Érdekesek ezek a marketing eszközök.
Hirdetőként, oldalgazdaként izgalmas, új megoldások.
Felhasználóként kicsit ijesztőek.
Te mit gondolsz, érdemes félni tőlük, vagy nincs jelentősége a – szó szerint – személyre szóló hirdetés célzásnak és a közvetlen értesítésnek?