Amint megjelent a Promoted post funkció elkezdtük tesztelni más hirdetések ellen.
Arra kerestük a választ, hogy mikor, kinek, hogyan éri meg ez a fajta hirdetési típus.
Röviden, mi is az a promoted post:
- a promoted postot a 400 és 100.000 rajongó közötti Facebook oldalak tudják használni
- egy poszt publikálása után 3 napon belül lehet elindítani
- egy kampányt hoz létre
- két CPM optimalizált hirdetés van a kampányban, az egyik egy sima page post ad
- a másik egy page post like szerű hirdetés
Az indítása egyszerű: a Timeline-on kattints a promote gombra, válaszd ki a költség keretet, és (ha korábban megadtad a számlázási adataidat), már fut is a hirdetés.
Nagyjából két gombnyomás, bárki meg tudja csinálni.
És jellemzően bárki meg is csinálja.
Kérdés, hogy kinek éri meg?
Korai öröm?
Amikor először megláttam ezt a típust, azért örültem neki, mert ez volt az első – és addig egyetlen – megoldás, amelyikkel csak a hírfolyamban jelent meg a hirdetés.
Azóta azonban tudunk más (page post típusú) hirdetést is a hírfolyamba futtatni, így ez az előny elolvadt.
Viszont így hasonló körülmények között lehetett tesztelni a különböző hirdetési verziókat.
Promoted post vs. page post hirdetés
Több oldalon, több különböző témában próbáltuk az elmúlt hetekben a promoted postot, és folyamatosan hasonlítottuk össze a hírfolyamban futtatott page post hirdetésekkel.
Az esetek kb. 70-80%-ában azt az eredményt kaptuk, hogy a kézzel indított, page post típusú hirdetéseink több kattintást, hoztak, kisebb költségen, mint ugyanazon az oldalon egy hasonló promoted post.
Íme egy tipikus példa promoted postra:
Pár nappal később egy page post kampány:
Mindkettő hasonló post volt: egy-egy link, ami ugyanannak a weboldalnak más-más menüpontjára mutatott.
(Megjegyzés: a kattintás itt nem a linkre kattintást jelenti, hanem a hirdetésre kattintást.)
Az eredmény
Az eredmény tehát az, hogy az a hirdetés, amit én állítottam be kb. 50%-kal hatékonyabb volt, mint az automatikus promoted post.
Persze ez az arány nem mindig ilyen volt, de nagyjából hasonló volt a helyzet a legtöbb kampány esetében.
2-3 eset volt csupán, amikor valamennyivel jobb volt a promoted post, mint a sima page post hirdetés.
Nekünk legalább is ezek a tapasztalataink.
Mielőtt azonban új királyt hirdetnénk a Facebook hirdetések trónján, pár megjegyzés.
- Mindegyik oldal esetén, amit teszteltünk az átlagos elérés 30% környékén volt.
Ez azért fontos, mert külföldi példákban láttunk olyan eredményeket, ahol 10% körüli elérésű oldalnál a promoted post hirdetés sokkal hatékonyabb volt. - Nagyon fontos, hogy milyen az a bejegyzés alapból, amit hirdetünk.
Ha a bejegyzés önmagában nem jó, akkor nem biztos, hogy olyan sokat hozzá fog tenni az, ha hirdetjük.
Akkor hatékonyak ezek a hirdetés fajták, ha a bejegyzés önmagában jó.
Ezek a hirdetések arra vannak kitalálva, hogy felerősítsék a kommunikáció hatékonyságát azzal, hogy újabb emberekhez juttatják el.
Nem arra, hogy egy alapvetően rossz bejegyzésre varázsoljanak nagy aktivitást.
A promoted post vitathatatlan előnye a gyors indítás.
Két gombnyomás, és fut a hirdetés (kivéve, ha több Facebook hirdetési fiókot használsz, de ez már egy másik kérdés.). Ha hírfolyamban futó page post hirdetést szeretnél, akkor pedig a Power Editorban kell varázsolnod, ami több idő.
Egyébként ha ilyen hirdetés típusokban gondolkodsz (már pedig érdemes, mert olcsóbb és hatékonyabb tud lenni, mint a sima hirdetés), akkor két dolgot javaslok:
- a egyik, hogy figyelj oda arra, hogy milyen módon kommunikálsz alapból. Jó posztokat érdemes csak hirdetni.
- teszteld le a saját oldaladon, a saját témádon is, hiszen minden közösség esetén más lehet az eredmény.
Ha pedig letesztelted, oszd meg velünk is a tapasztalatod!
Lehet, hogy már le is tesztelted a különböző hirdetési formákat?
Írd meg a tapasztalataid a hozzászólások között!
+ még egy dolog:
A Facebook hirdetésekről és a hozzájuk tartozó kommunikációról is lesz szó a Közösségi konditeremben.
Nézd meg a részleteket és ismerd meg jobban a Facebook illetve a közösségi marketing üzleti lehetőségeit!