A Google+ és a Facebook is kínál már megjelenési lehetőséget cégeknek.
Kérdés, hogy melyiken érdemes inkább jelen lenni?
A SocialTimes-on található infografika erre keresi a választ.
Az infografikát megtaláljátok lejjebb, de előtte pár gondolat a két rendszerről:
Facebook röviden:
- nagyon nagy felhasználói szám, aktív felhasználók mindkét nemből, szinte minden korcsoportból
- jól kidolgozott promóciós lehetőségek
- széles közösségi marketing támogatás cégeknek
- a like az internetes alap kommunikáció része lett
Google+ röviden:
- kevesebb felhasználó, kevesebb aktív felhasználó
- a kor és a nemi összetétel alapján a fiatalabb, technológiai érdeklődésű férfiak vannak túlnyomó többségben
- bár van dedikált céges megjelenés, azon gyakorlatilag csak organikus kommunikációt lehet folytatni.
- keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos a Google+
Ezek alapján akár azt is mondhatjuk, hogy nagyon sok cégnek érdemes jelen lenni mindkét rendszerben, de más-más céllal.
A Facebookon nagyon széles felhasználói kört tudunk elérni szinte az élet minden területéről, néhány területen pedig kifejezetten jól lehet aktivizálni az embereket, ami forgalom irányítás szempontjából is fontos.
A Google+ a legtöbb cégnek csak keresőoptimalizálási támogatást jelenthet. De azok a cégek, akiknek a célcsoportja a technológiai újdonságokra fogékony emberek köréből kerülnek ki, érdemes erősebben jelen lenni a Google pluszon (is).
Azt is érdemes végiggondolni főleg a Google+ szempontjából, hogy az alig egy éves rendszernél fontos változások történtek az utóbbi időben. Bár kimondva-kimondatlanul a Facebook kihívójának készült, ma már úgy beszél róla a Google, mint egy keresési algoritmust finomító eszközről. Szó sincs már közösségi hálózatról.
Ráadásul a Google pluszon nem sikerült eddig jól aktivizálni az embereket, amit jól mutat, hogy a játékgyártók is megkezdték a kivonulást a rendszerből.
Mondhatnánk azt is, hogy a Google+-nak vége, de persze ez nincs így. Talán jobb úgy fogalmazni, hogy jelenleg ez nem egy általános közösségi hálózat hanem egy olyan rendszer, ahol egy szűkebb célcsoportot lehet elérni. Mint mondjuk az IWIW-en. Csak ott a célcsoport paletta másik vége aktív (idősebbek, illetve idősebb nők).
Most pedig nézzétek meg az összehasonlító infografikát, és írjátok le a véleményeteket Ti is!