Hatalmas divatja van manapság mindennek, ami gasztro, étel, ital, recept, ínyenc és finom. Egyre több a gasztroblog, és gasztrokritikus, ezt követi a témában megjelenő Facebook oldalak szaporodása is. A Legszebb Magyar Timeline Versenyben külön kategóriát indítottunk a gasztro- és étel/ital oldalak számára, nézzük most, hogy hogyan alkalmazhatja a kategória a Timeline lehetőségeket. Végigmegyünk az idővonal elemein, és példákat is mutatunk arra, hogy mit hogyan érdemes kihasználni. Tanuljatok a jóktól, de mások hiányosságaiból is!
És persze, még mindig nevezhetitek a szerintetek legszebb Timeline-t! : )
- Névjegy mező: feladata, hogy alapvető információt szolgáltasson a szervezetről a látogatók számára. A Tokaji Borecet például a névjegyében elhelyezte a cím és nyitva tartás mellett weblapja elérhetőségét, így aki nem talál elég információt a közösségi oldalon, az könnyen tovább tud kattintani.
- Alkalmazások panelek: a boxokban megjelenő alkalmazások sorrendje bárhogyan módosítható, érdemes őket nem elhanyagolni, és kreatívan kihasználni. A Kocka Pizzéria „félelmetesen” ötletes borítóképe alatt az alkalmazások közt találunk például a LIKE-ra mutató nyilat és felhívást, illetve egy ajándék pizzát hirdető alkalmazást is. Jó példa még az alkalmazás boxok kihasználására az Olcsó receptek oldal is, nézzétek meg, hogyan használják ki a lehetőségeket!
- Borítókép megfelelő, szabályos (!) használata, összhangja a profilképpel. A borítókép szokatlanul nagy felület, ideális image építésre, és információ átadásra is. Jellemzően inkább képi elemeket helyezzünk el itt, a Facebook nem támogatja a nagy mennyiségű szöveg megjelenítését ezen a részen. Lásd a Teleky Bisztró megoldását, akik a profilképet ötletesen vonták be a borítóképbe, így a két elem egynek tűnik.
- Mérföldkövek: töltsük fel idővonalunkat cégünk, szervezetünk múltbeli eseményeivel, ahogy ezt a RitaKonyaja.hu oldalon láthatod! De ne felejtsd el elrejteni őket a hírfolyamból, mert zavaró lehet ha sokat töltesz egyszerre!
- Kiemelt posztok: változatosságot visz az oldalba, ha egy-egy fontosabb posztot, eseményt kiemelünk, így az a teljes Timeline szélességben jelenik meg. A Teleky Bisztró megint jó példát mutat, Te alkalmaztál már kiemelt posztot?
- Felülrögzített posztok: egy hét időtartamig az idővonal tetejére rögzített posztfajta, szintén fontos közlemények esetén érdemes használni. Alkalmazd úgy, ahogy a Grill Expressz teszi, aktuális akciója hirdetésére!
- Változatosság, érdekes tartalom: már említettük, hogy az unalmas tartalom nem vonz rajongókat, és a meglévőket is elriasztja. Gombóc Artúrnak és a többi csokoládé imádónak feltétlenül ajánljuk figyelmébe a Bonbonodát!
- Folyamatos kommunikáció, vagyis, ha már van Facebook oldalunk, akkor használjuk arra, amire való, építsünk közösséget! A Kaja.hu például folyamatosan közzéteszi fényképes menüajánlatait, bemutatja a szakácsokat és csapattagokat, és akciókat kínál!
Megéheztél? : )
Hol fogsz receptet keresni a vacsihoz?
Talán egy Facebook oldalon?
Esetleg még szép is?
Itt regisztráld!