Frissítés: ilyen gyorsan változik a Facebook. Tegnap este, amikor megírtam ezt a cikket, még működött ez a módszer. Ma már nem engedi az ilyen képek feltöltését. 🙂
Az utóbbi napokban elszaporodtak az animált képek a Facebookon.
Bár nem szeretem az ilyeneket, de kérdeztétek többen, hogy kell ilyet csinálni, ezért beszélni kell róla.
Az ötletet, illetve a cikket, amiben a megoldás van, egyébként Alex küldte.
Ennek a lényegi részét szedtem ki.
Először a kódok
Ez a kód, amit én használtam:
http://www.facebook.com/connect/uiserver.php?app_id=2915120374
&method=stream_publish
&redirect_uri=http://www.facebook.com
&from= 11705738165563
&target_id= 11705738165563
&action_links=[{„text”:”Közösségi marketing vállalkozásoknak”,
„href”:”http://www.fbtippek.hu/”}]
&attachment={‘media’:[{‘type’:’image’,
‘src’:’https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/photos-ak-snc1/v33379/1481/116/01AweCYyxuSnIAZzEOAABs-0V6i1c:.mp3 ‘,
‘href’:’http://www.facebook.com/fbtippek’}],
‘description’:’Pörgesd fel a Facebook oldalad!’,
‘properties’:{‘Lájkold:’:{‘text’:’Közösségi+marketing’,
‘href’:’http://www.facebook.com/fbtippek’}}}
Ez pedig, ahol bejelöltem, mit kell megváltoztatni ahhoz, hogy Te is tudj egy ilyet csinálni.
http://www.facebook.com/connect/uiserver.php?app_id=2915120374
&method=stream_publish
&redirect_uri=http://www.facebook.com
&from= TE-FACEBOOK-ID-D
&target_id= OLDAL-VAGY-PROFIL-ID-AHOVA-POSZTOLSZ
&action_links=[{„text”:”Közösségi marketing vállalkozásoknak”,
„href”:”http://www.fbtippek.hu/”}]
&attachment={‘media’:[{‘type’:’image’,
‘src’:’KEP-WEBCIM ‘,
‘href’:’http://www.facebook.com/fbtippek’}],
‘description’:’Pörgesd fel a Facebook oldalad!’,
‘properties’:{‘Lájkold:’:{‘text’:’Közösségi+marketing’,
‘href’:’http://www.facebook.com/fbtippek’}}}
Nem kell megijedni, nem kell programozni, csupán a szöveget kell szerkesztgetni egyszerű módon!
Ahogy a kódban láthatod, három dolgot kell mindenképpen megváltoztatnod:
A from mögé annak a profilnak vagy oldalnak az azonosítóját kell írni, aki az animált képet ki fogja rakni.
A target mögé annak az oldalnak vagy profilnak az azonosítóját kell berakni, ahol szeretnéd, hogy megjelenjen.
Ez lehet magányszemély vagy akár oldal is.
Az src mögé pedig a kép forrása kell.
Mindegyiknél vigyázz, hogy a space-ek a mintának megfelelően legyenek! Például a kép forrása mögött mindenképpen kell egy szóköz.
Megjegyzés: az eredeti cikkben találsz több képet, aminek csak ki kell másolni a címét. Ezek némelyik mp3-ra végződnek, ne lepődj meg. Viszont animált gif állítólag nem megy, ráadásul a képnek ha jól sejtem nem árt https protokollon futnia. Az animált jpg illetve mp3 kreálásban nem vagyok otthon, ebben nem fogok tudni segíteni, bocs.
Az ID-kat, akár a sajátot, akár az oldalét úgy tudod megszerezni, hogy megkeresed a profil vagy az oldalt a Facebookon belül, aztán a facebook webcímében kicseréled a www-t graph-ra.
Ekkor megjelenik egy egyszerű felület, aminek az első sora az lesz, hogy id: és sok szám.
Na erre van szükséged.
Például ha a www.facebook.com/fbtippek címben kicseréled a www-t, és beírod ezt: graph.facebook.com/fbtippek, akkor megkapod, hogy az ID: 165773030128877
Egyébként van a Facebookon egy Graph Api explorer nevű megoldás is, az is tud ebben segíteni.
Oda beírod a webcímét annak az elemnek, amit meg szeretnél vizsgálni, és ki fogja adni amit kell, csak szebb formában.
Most pedig osszuk meg az animációt a Facebookon!
Na, megvan a kód, megvan a kép, megvan az ID, lássuk mit kell csinálni!
1. nyiss egy egyszerű szövegszerkesztőt. Notepad, texteditor, stb.
2. másold bele a kódot. Ne azt amit én használtam, hanem azt, amiben jelölve vannak a hiányzó adatok!
3. a kódban cseréld ki a három jelölt mezőt, illetve azokat, amikben most a közösségi marketing vállalkozásoknak illetve Facebooktippek szövegeket látod.
4. az egész kódot másold be a böngésződ címsorába és nyomj egy entert!
5. Ekkor bejön egy szokásos megosztó ablaknak tűnő valami.
Itt ha akarod a megjegyzés mezőt kitöltheted még pluszba.
Aztán meg kell nyomni a megosztás gombot. És kész.
Abban a profilban illetve azon az oldalon amit megadtál megjelenik az animált kép.
Viszont azt javaslom sokat ne használd, mert hosszú távon idegesítő, főleg ha sok ilyen van! 🙂
Mit gondolsz erről az animált őrületről?
Tetszik, utálod? Írd meg a hozzászólások között.
Ha pedig hasznosnak tartod a cikket, nyomj egy lájkot és egy pluszegyet!
Frissítés: Tegnap este még működött ez a megoldás, mára azonban befoltozta ezt a hibát a Facebook.
Legalább is engem ez a hibaüzenet fogadott, ahogy próbáltam publikálni:
A Facebook a pillanat művészete. 🙂
Annak örülök, hogy megszűnt ez a lehetőség, utáltam volna, ha még jobban tele lesz az üzenőfal ilyen animált cuccokkal, de legalább még egykét napot adhattak volna. 🙂