Ma minden az Instagramról szól, és arról, hogy felvásárolta a Facebook.
Közben persze sokan azt sem tudják, mi ez az Instagram és miért érdekes ez a felvásárlás.
Éppen ezért összefoglaljuk pár szóban a lényeget, hogy azok is megismerjék az Instagramot, akik tegnapig még nem is hallottak erről a közösségi hálózatról.
Igen, az Instagram tulajdonképpen egy közösségi hálózat, amelyik okostelefonon történő fénykép megosztáson alapul.
Az Instagram alapja egy mobiltelefonra telepíthető alkalmazás, amivel a mobilon készített fényképeket jópofa (művészi hatású) szűrőkkel lehet ellátni.
A legtöbb embernek valószínűleg ez a legizgalmasabb: a leghétköznapibb fényképet is pár mozdulattal olyanná lehet varázsolni, mintha profi fotós készítette volna. Legalább is majdnem.
Persze pont ez a legnagyobb veszélye is a programnak: attól, hogy agyon „effektezünk” egy képet, még nem lesz értékes feltétlenül.
Az Instagram szűrői azonban nagyon csábítóak. Könnyen eljár az ember keze, és egy egyszerű kakaós bögréből 70-es évekbeli plakát, vagy drámai fekete fehér filmkocka lesz.
Van amikor ez jópofa, van amikor azonban már túlzás, éppen ezért érdemes óvatosan bánni az Instagram szűrőivel.
A lényeg azonban a képek elkészítése után történik.
A fotókat ugyanis elláthatjuk felirattal, beállíthatjuk, hol készültek, utána pedig megoszthatjuk.
A megosztás mehet az Instagramon belül és azon kívül több különböző közösségi hálózatban (Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr, Posterous, Foursquare) és e-mailben is.
De igazából az Instagram maga is egy közösségi hálózat.
Ugyanis a felhasználók az Instagramon belül tudják követni egymást, tudják lájkolni egymás képeit, és hozzá is tudnak szólni azokhoz.
Így néha érdekes párbeszédek alakulnak ki egy-egy kép mellett.
Az Instagram egyébként annyira mobiltelefon (okostelefon) központú, hogy normális webes megjelenése tulajdonképpen nincs. Weboldala tulajdonképpen csak egy landing page. Igazából más cégek által fejlesztett webes felületek azok, ahol lehet asztali gépen is böngészgetni a különböző Instagramos fényképeket.
Ráadásul az alkalmazás egészen a múlt hétig csak iPhone-okon volt elérhető (App Store link), múlt héten jelent meg az Android alapú alkalmazás (Google Play link).
Pár szóban összefoglalva:
az Instagram egy olyan fényképekre épülő közösségi hálózat, ami csak mobil felületre lett kitalálva.
Az Instagram egyébként elég aktív közösség, az értékét jól jelzi, hogy számos olyan szolgáltatás épül rá, amelyik ezekből az effektezett képekből nyomtat bögrét, fotót, könyvet, stb. Néha még kisebb kiállításokat is rendeznek az Instagramos fotókból.
Hogy kerül ide a Facebook?
Bár a Facebook a legnagyobb közösségi hálózat, a mobilon még sincsen egyszerű dolga.
A Facebook összes funkcióját belezsúfolni egy alkalmazásba nem olyan könnyű.
Nem is nagyon sikerül, hiszen egy mobil telefont, többek között a méretek miatt máshogy és másra használunk.
A Facebook éppen ezért indult abba az irányba, hogy egyes funkciókat külön alkalmazásokba rak.
Megjelent például külön pár hónapja a Messenger app a Facebookos üzenetek kezelésére.
Most ezt követi az Instagram, ami – bár az ígéretek szerint nem fogja a többi közösségi hálózatot sem hanyagolni- várhatóan mélyebb integrációt kap.
Sokan nagyon pozitív változásokat várnak az Instagram szempontjából, hiszen a Facebook nem csak pénzzel de infrastruktúrával és fejlesztőkkel is a projekt mögé tud állni, ami gyorsabb fejlődést ígér.
Azonban ennek meg lesz az ára.
Várható, hogy előbb-utóbb meg fognak jelenni a hirdetések itt is valamilyen formában.
Persze a felvásárlási hírnek nem mindenki örült.
Azonnal megjelentek azok, akik ördögöt kiáltottak, és kijelentették, hogy elhagyják az Instagramot.
Nem hiába, a Facebookot sokan nem szeretik. Sokan már „trendiségi” okokból kénytelenek nem szeretni a nagy testvért, bár az Instagram esetén az elvándorlási szándék miatt valószínűleg a Facebook adatvédelmi kérdései lehetnek.
Hiszen így még több információ lesz a Facebook kezében azokról, akik aktívan használják a fényképmegosztó alkalmazást.
Egy nappal a felvásárlási hír után bármi komolyabbat mondani erről persze még finoman szólva is korai. Pár hónap múlva jóval okosabbak leszünk, addig is kövessük a fejleményeket, és várjuk izgalommal az újdonságokat!
Ti mit gondoltok erről a felvásárlásról?
Hasznos, érdekes vagy lényegtelen?
Ismertétek korábban is az Instagramot, vagy most hallottatok róla először?
Osszátok meg velünk gondolataitokat, és nyomjatok egy lájokt!