A közösségi média értéke és a Google Analytics

A Google Analytics segítségével eddig is tudtuk követni a közösségi plugineket, sőt a közösségi kommunikáció konverzióra gyakorolt hatását is.
Most ezek a lehetőségek lesznek sokkal célzottabbak és finomabbak a Google Analytics frissítésének köszönhetően.

Hamarosan a közösségi csatornák hatására érkező forgalom egyszerűbb megtérülést teszi lehetővé a Google Analytics a legújabb bejelentés szerint.

Ez azért érdekes, mert a céges online kommunikáció egy része kikerült a weboldal keretei közül. Facebookon, Twitteren és Google+-on kommunikálnaka cégek a lehetséges vevőkkel.
Így sokszor nehéz azonosítani, minek hatására történnek a konverziók (például vásárlások). Márpedig a konverziók, főleg a vásárlások főleg a weboldalakon, webáruházakban történnek, nem a közösségi hálózatokon.

Ezért készített a Google új jelentéseket a Google Analyticsen belül, amelyek három dologra fognak fokuszálni:

  • Azonosítani a közösségi médiából érkező forgalom értékét, és megmérni, hogy ezek hogyan vezetnek közvetlenül konverzióhoz, vagy hogyan segítik a jövőbeli konverziókat.
  • Megérteni a közösségi aktivitásokat amik a weboldalon vagy a weboldalon kívül történnek. Ezek segítségével megérthető a felhasználói elköteleződés kialakulása és növelhetők a közösségi teljesítmény mutatók.
  • Jobb és még hatékonyabb adat alapú döntések meghozatala a közösségi média kampányokban.

Az új közösségi riportok ezeknek az analizálásában fognak segíteni.

Néhány megoldás, ami hamarosan elérhető lesz:

Áttekintés: megnézheted a közösségi teljesítményét és a hatását a konverziókra.

Láthatod, hogy az összes konverzió mekkora részét teszik ki a közösségi marketinggel támogatott konverziók, és mekkora részéért felelősek közvetlenül a közösségi csatornák.

Közösségi konverziók áttekintése Google Analyitcsben
Konverziók lebontása: összes, közösségi csatornával támogatott, csak közösségi csatorna hatására

Konverziós jelentés: melyik cél teljesülésében volt része közösségi csatornának is

Ezek segítéségével a különböző közösségi csatornák értékét lehet elemezni.

Közösségi konverziók értéke
Közösségi konverziók értéke forrás szerint

Közösségi források: megtudjuk, hogyan viselkednek a különböző közösségi forrásokból érkező látogatók

Azt nézheted meg, hogy a különböző közösségi hálózatokról érkező emberek hogyan reagálnak a tartalmadra. Megnézheted, hogy a különböző forrásokból érkező emberek merre mennek az oldalon, és hol lépnek ki.

Látogatói viselkedés különbsége forrásonként
Összes látogatás vs. közösségi forrásból érkező látogatás

Közösségi pluginek: találd meg, melyik tartalom elég jó arra, hogy megosszák!

Kiderül, hogy melyik cikk vagy oldal ösztönözte arra az embereket, hogy megnyomják a megosztás gombokat.

Közösségi pluginek a Google Analíticsben
Melyik gombot hányszor nyomták meg?

Ilyesmi most is van egyébként, most is tudjuk mérni, hogy hányan nyomták meg pl. a Facebookos gombjainkat, de fel kell rá készíteni a weboldalt.

Activity Stream: megmutatja mi történik a weboldaladon kívül

Az Activity Steam azt fogja megmutatni, hogy mi történik a tartalmaddal a különböző közösségi hálózatokon.

Activity stream: az url közösségi élete a Google Analyticsben
Merre járt ma a weboldalam címe?

A különböző közösségi platformokon publikusan megosztott weboldal címeid életét láthatod. Mit mondanak róla, mennyiszer osztják meg, stb.
Nagyon jól hangzik, egy gond van, hogy csak a Social Data Hub partnerek jelennek itt meg, amiből viszont sajnos hiányzik a Facebook. A weboldalak Facebook-on belüli életének a mérésére úgy tűnik a Facebook Insights marad egyelőre.

Izgalmas és érdekes változások, reméljük élőben is tesztelhetjük őket.
Nektek hogy tetszenek?
Nyomjatok bátran egy tetszik és egy plusz egy gombot, ha hasznosnak tartottátok a cikket!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük