Az elmúlt napokban több olyan Facebook oldal is előkerült, ahol a talk about szám nagyon magas a rajongók számához képest.
Ráadásul ezek nem mind kicsi és friss oldalak, több régebbi, sok rajongóval rendelkező oldal is a figyelem középpontjába került.
Bár az ennyien beszélnek róla szám véleményem szerint nem a legfontosabb, hiszen sok más fontosabb mutató is van, a téma mégis izgalmas, mert jelentős eltérések tapasztalhatók sokszor az arányban.
Miközben a legtöbb oldalnál az arány 10-20% között van, néhány nagyobb oldal estetén akár többen is beszélhetnek róla, mint amennyi rajongó van.
Éppen ezért sorra vesszük azokat az eseteket, amikor előfordulhat az, hogy sokan beszélnek egy oldalról – legalább is a talk about this mutatószáma szerint.
1. Új oldalak
Mivel a Talk about this mutatószámba beleszámítanak a lájkok is, vagyis minden egyes új rajongó emeli a számot.
Ez egy oldal indulásakor nagyon látványos, hiszen az elmúlt 7 napban érkezett új rajongók száma alapvetően növeli a többi értéket.
Vagyis ha egy hét alatt egy új oldalhoz 100 ember csatlakozott, és néhányan megosztottak vagy lájkoltak, akkor a szám könnyen lehet 120-130.
Az igazi próba az első hét után lesz, hiszen akkor az első rajongók lájkjai már nem fognak számítani.
Ezt a hatást tapasztalhattuk például -sok másik friss oldal mellett- a DTK show Facebook oldalának indulásakor is.
2. Egy jó kérdés
A kérdések nagyon hasznosak, hiszen így könnyen el tudsz jutni olyan emberekhez, akik nem is hallottak még az oldalról.
Ha pedig válaszolsz egy ismeretlen oldal kérdésére, már Te is beszélsz az oldalról.
A a talk about this szám logikája szerint legalább is így van.
Ráadásul a kérdések hatása hosszabb, mint az új rajongóké, hiszen a kérdések sok nap alatt futnak végig az ismerős hálózaton.
A ToshibaPolska szép eredményének egyik összetevője valószínűleg innen fakad.
3. Virulens alkalmazás
Ha egy olyan alkalmazás, ami egy Facebook oldalba van beépítve virulens, és sok ember kirakja az alkalmazás üzenetét a saját üzenőfalára és a Facebook hírfolyamába.
A gond az alkalmazásokkal akkor van, ha kérdés nélkül, a Facebook szabályait megszegve (vagy legalább is lazábban értelmezve) kommunikálnak a játékosok nevében.
Pár hazai oldalon láthatunk ilyet, amik például a „ki a legjobb szakács” játékkal gyűjtik az új rajongókat.
Itt az alkalmazás anélkül posztol a rajongók üzenőfalára és az ő ismerőseik hírfolyamába (illetve a fotóalbumába), hogy erre külön engedélyt kérne. A dolog hatása azonban megkérdőjelezhetetlen, hiszen a gasztronómiai kérdések még az 56-os témáknál is jobban foglalkoztatták az embereket a múlt héten.
Ettől függetlenül egy jól sikerült játék, amit sok ember oszt meg az ismerőseivel (önként lehetőleg), nagyon jó eredményt hozhat.
4. Hirdetés
A hirdetés közvetlenül nem jelenik meg a talk about számban, de a hatása igen.
Ha meglevő rajongóknak hirdetsz, és őket aktivizálod, akkor több emberhez tudsz eljutni, és többet beszélnek a meglevő rajongók is az oldalról.
Ha új rajongóknak hirdetsz, akkor a bejövő lájkok miatt lesz nagyobb ez az érték.
5. Amikor a rajongó ír
Azt mindig nagyra értékeli a Facebook, ha a rajongók írnak az üzenőfalra, természetesen az ennyien beszélnek értékbe is beleszámít az ilyen.
A gond az, hogy kevés olyan oldal van, amelyik szabályos keretek között el tudja érni, hogy elég sok rajongó írjon az üzenőfalra.
Szabálytalanul persze „könnyű”: elég egy olyan nyereményjáték, amelyikben azt kérjük a rajongóktól, hogy töltsenek fel képet, vagy írjanak be valamit, de ezzel az oldalunkat kockáztatjuk.
Lehetnek még más esetek is, ha van ötleted, nyugodtan írd meg vagy véleményezd a fenti eseteket is!
Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot vagy egy +1-et, ha pedig valakinek hasznára válhat, oszd meg vele vagy küldd el neki!