Facebook Talk about és Like, melyik a fontosabb?

Számbálvány-tan

Kaptunk új mérőszámot, kaptunk új statisztikát, ideje, hogy kicsit megnézzük, mi mivel van összefüggésben.

Kezdetben volt a Like

Facebook Like, Talk about this és egyéb hamis számok
Facebook Like, Talk about this és egyéb hamis számokról

Ezt sokan szerették, mert egyértelműnek tűnt minden.
Szinte szobrokat is emeltek neki. Pedig a Like imádás hamis bálvány.
Egy Facebook oldal Lájkjai ugyanis csak azt fejezik ki, hogy mennyi embert sikerült valaha is megszólítani, és mennyi az, aki még elfelejtett leiratkozni.

Mintha egy újság olvasottságát úgy mérnénk, hogy mennyi ember vette eddig már a kezébe legalább egyszer az újságot, mondjuk az elmúlt két év során.
Ugye nem reális?

A Facebook látta, hogy a Like nem jó, kell egy új mérőszám.
Így is lett.

Este lett és reggel, jött az „ennyien beszélnek róla”

Sokan örültek neki, de még többen csalódtak Főleg azok, akik nem foglalkoztak eddig a statisztikákkal különösebben.
Hiszen meglátni azt, hogy 10.000 rajongóból csak 50-100-200 ember beszél az oldalunkról bizony kellemetlen élmény lehet, ha felkészületlenül éri az embert.

Persze a jó közösségi munkás emberek, akik ügyes kampányokat csinálnak ügyesen kommunikálnak, sokat hirdetnek, azok nagyobb sikereket érnek el.
Az ilyen oldalakról többen beszélnek.
Az ilyen oldalak gazdái büszkék lehetnek, a konkurenciájuk pedig irigy.

Pedig ez is csak egy hamis bálvány. Nem annyira hamis, mint a Like, de hasonlóan megtévesztő.

Szükséges, mert kicsit lerombolja a Like körüli kultuszt, de önmagában nem elégséges, mert nem ad elég információt.
Az ennyien beszélnek róla mutató ugyanis csak a Facebookon belül található interakciókról szól: like-ok, megosztások, hozzászólások, stb.
De az egyik legfontosabbat nem mutatja, azt, hogy mennyi forgalmat visz a Facebook egy weboldalra.

Van ilyen mutató is a Facebookon belül, de ezt már nem láthatja más, csak az oldalak adminisztrátorai: ez az un. engaged user szám.

Megmérettetek és könnyűnek találtattak

Az új statisztikában (bocsi, de csak angol nyelvű Facebook használat esetén) már megjelenik ez is.
A Facebook kiírja, hogy mennyi user elégedett (elkötelezett, aktív).
Itt már nem csak az számít bele, hogy mennyien osztottak meg, vagy lájkoltak, itt már minden kattintást mér a Facebook.
Látható is, hogy sokkal több az a user, aki engeged (elégedett, elkötelezett), mint aki beszél róla.
A különbség akár 10-szeres is lehet!

Persze ebből még mindig nem derül ki, hogy pontosan mennyien kattintottak, mennyien mentek át a weboldalra, ott mennyien olvastak, mennyi konverziót csináltak.

De ez nem is a Facebook statisztika dolga.
Dolga viszont a Facebook oldal üzemeltetőjének, hogy helyén kezelje az információkat, és mindent a megfelelően használjon fel.

A következő cikk erről fog szólni, végig megyünk kicsit a számokon, hogy lássuk, mi mit is jelent pontosan, és milyen összefüggések vannak a számok között.

De addig is írjátok le, Nektek melyik szám a fontos, illetve mikre vagytok kíváncsiak amikor Facebook kommunikációról beszélünk!
Ha pedig tetszett a cikk: Like, +1 és megosztás! 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük