Hogyan marketingezz a közösségi felületeken?

Facebook marketing: hogyan és hogyan ne?

Ma két érdekes oldalra jutottam el a Facebookon.
Először a rossz példa.

A Facebook oldal nem egyszerű reklámfelület!

Hogyan marketingezz a közösségi felületeken?
Érdekes oldalak vannak...

Egy hirdetésre kattintottam, ami ablakos témát reklámozott.
Nem egyszerű terep a Facebookon, gondoltam megnézem, hogyan csinálják.

Az oldalt valamikor májusban hozták létre, azóta volt vagy húsz bejegyzés, mindegyik egy-egy link a saját weboldalukra.
Az ember az üzenőfalra érkezett, nyoma sem volt semmi ösztönzésnek, semmi hasznos infónak, semmi specializált érkező oldalnak.
Az eredmény: kb. 50 rajongó, és két ember aki beszél róla.
Gondolom a tulajdonos és valamelyik munkatárs.

A jobb példa

Egyik ismerősöm üzenetére kattintottam, amit a patikakupon oldal üzenőfalára írt.
Az oldalon egy célzott érkező oldal fogadott, ami rögtön letölthető kupont ajánlott, és egy akciót, mert 500 emberenként kisorsolnak egy ajándékcsomagot.

Az oldalon 600 ember, 67-en beszélnek róla, és az oldal tele hozzászólással, lájkolással, megosztással.
Bár az üzenetek legnagyobb része itt is a termékekről szól, tájékoztatás vagy tanács nincs, de van jele a kommunikációnak a rajongókkal.
Ennek az oldalnak is van hova fejlődni, de itt legalább megvannak az alap jelei a közösségi(bb) gondolkodásnak.

Nem mindenkinek érdemes

Persze egy patikákkal foglalkozó weboldal és egy ablakokkal foglalkozó cég, nem egy ligában játszik.
Elsőre úgy tűnik, nehezebb dolga van egy ablakos cégnek.
Más kérdés, hogy van-e keresnivalója a Facebookon.
Nos, ilyen gondolkodással nem sok.

Például hirdetni biztos nem érdemes neki, mert ha még lesz is elég rajongó, és látszólag meg is éri, ilyen módon nem lesz képes őket tartósan mozgósítani, ami pedig csak pénzkidobás.

Az ilyen közösségi kommunikáció jelenlét eredménye előbb utóbb a csalódás és a kiábrándulás.
Pedig lehet értelme a közösségi kommunikációnak egy ilyen cégnek is, de biztos, hogy nem ilyen módon.

Ti mit gondoltok?

Milyen cégnek nem szabad kommunikálni a Facebookon?
Illetve hogyan tudna egy ablakbeépítő cég sikert elérni közösségi marketinggel?

Írjátok meg, ha pedig tetszett, nyomjatok egy lájkot és egy pluszegyet!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük