A közösségi média számos eszköze áll a rendelkezésedre, hogy támogasd a céged és segítsd a márkád építését.
Rengeteg van belőlük, és ráadásul folyamatosan is fejlődnek. Hogyan tarthatsz lépést a fejlesztésekkel? Neked melyik oldalra lenne érdemes regisztrálnod?
„Facebook, Twitter, LinkedIn, IWIW, MySpace, StumbleUpon, Digg,. Technorati, Empire Avenue, About.me, és a sort még folytathatnám.”
Ahogyan azt a cikk címe is mutatja: „Nincs szükséged minden eszközre, csak a munkádhoz a legmegfelelőbbre.”
Hogyan tudod menedzselni az időd ezekkel az új technikai lehetőségekkel és arra összpontosítani, ami fontos, a bevételt termelő tevékenységekre?
Találtunk ezzel kapcsolatban egy érdekes cikket, amit kiegészítettünk a hazai tudnivalókkal.
Kezd azzal, hogy definiálod, hogy mit is akarsz elérni. Ezután, és csak ezután, már meg tudod határozni azokat az eszközöket, amik megfelelőek a munkádhoz. Nincs szükséged az összesre, csak azokra, amik hasznot hoznak neked!
Neked mi a kitűzött célod?
- Kapcsolatot szeretnél tartani a közösséggel? A Facebook (és a Twitter) kiváló eszköz erre.
- Szeretnéd ápolni a kapcsolatodat más szakemberekkel az iparágadból? Akkor a LinkedIn-en a helyed!
- Hiteles véleményvezér akarsz lenni a témádban? Használj tematikus blogot!
Amikor használod a különböző közösségi hálózatokat, akkor az egy jó lehetőség arra, hogy megismerj másokat és a közös érdeklődésetek mentén tudjatok kommunikálni. Ezek a hálózatok kapuként szolgálhatnak a saját oldaladhoz, blogodhoz. Amennyiben pedig megfelelően kommunikálsz és együttműködsz másokkal, akkor forgalmat irányíthatsz az oldaladra. Értékesíteni pedig a saját weboldaladon vagy blogodon fogsz.
A titok: legyél következetes és kitartó!
Túl gyakran leszünk izgatottak, ha valami izgalmassal, újjal találkozunk..
Ha elmerülsz a közösségi hálózatok világába, akkor könnyen lehet, hogy amint megismered az újat, rögtön csak azon kezdesz el kommunikálni, a régit viszont elfelejted.
De vigyázz, mert a célcsoportod, a piacod nem biztos, hogy ilyen gyors!
Lehet, hogy ők még csak most kezdik megismerni azt a hálózatot amit Te elhagyni készülsz, ezzel pedig elvágod magad az üzleti lehetőségektől.
Például ha most fogod magad és törlöd a Facebook kommunikációdat csak azért mert itt az új, reményteljes üdvöske a Google+, akkor azzal lehet, hogy komoly hibát követsz el, hiszen a piacod nagy része lehet, hogy még nem is hallott erről.
Ha megvizsgáltad az összes közösségi hálózatot, és tudod, hogy miket lehet rajtuk csinálni, milyen újdonság van rajtuk, mire használhatod őket, akkor már nincs más dolgod, hogy eldöntsd, melyik közösségi oldalt hogyan állítsd a saját magad illetve a céged szolgálatába.
Nézzünk meg néhány közöségi oldalt!
-
LinkedIn: a szakmai kapcsolatok helye.
Amit szeretni lehet ebben az oldalban az az egyszerűség és a professzionális design. Amennyiben megfelelően használod, ez egy jó promóciós eszköz lehet a számodra. Ami szintén nagyon jó benne, hogy gyakorlatilag spam mentes, ami annak köszönhető, hogy a meghívásokat megfelelően szűrik. -
Twitter: itthon ez csak szűk célcsoport elérésére jó.
De ha őket célzod, akkor jó megoldás, mert lehetőséget biztosít arra, hogy azonnal összeköttetésbe kerülj másokkal, ráadásul megtalálhatók rajta azok a „legforróbb” témák, amiről mindenki beszél. De kiváló megoldás arra is, hogy kapcsolatba lépj másokkal, valamint, hogy felkeltsd a követőid kreativitását. -
Facebook: ahol mindenki ott van.
Azért szerethető, mert nem csak a saját rajongóiddal léphetsz kapcsolatba, hanem az ő ismerőseikkel is egy egyszerű, elterjedt felületen. Amennyiben pedig figyelemmel követed a Facebook eseményeket is, biztos hogy találsz lehetőséget arra, hogy offline módon lépj kapcsolatba a számodra fontos emberekkel, például a célcsoportod tagjaival. Ami azonban nem a legjobb a Facebookban, az rengeteg spam és a sokszor zavaró meghívások. -
Flickr: közösség képek mentén.
Egy esemény után, mi az első dolgod, ha haza érsz? Rendszerezed a névjegykártyákat, és kapcsolatba lépsz az emberekkel. Miért nem csinálsz képeket az eseményen, töltöd fel a Flicker-re, és küldöd el emailben, egy slideshow keretében. Hidd el, ez egy sokkal jobb megoldás, mint egy olyan email, amiben csupán annyit írsz? „Örülök, hogy megismertelek, maradjunk kapcsolatban!” A Flicker segítségével ugyanis egy tényleges képet kaphatnak, amire akár a jövőben is hivatkozhatnak. -
IWIW: lehet még benne erő
Bizonyos célcsoportok esetén használhatod a kommunikációdban.
Vizsgáld meg, a célcsoportod rajta van-e mert ha igen, akkor a kisebb zaj miatt lehet, hogy eredményesebb leszel.
Mit gondolsz, Neked melyik Közösségi hálózat nyújthatja a legjobb megoldást?
Te milyen oldalakon regisztráltad magad és mik a tapasztalataid?
Írd le kommentben a véleményed, és nyomj egy like-ot vagy egy +1-et ha tetszett a cikk!