A SocialCode nemrégiben olyan kutatásokat ismertetett, amelyek nemre, illetve korra jellemző trendeket mutatnak be, azzal kapcsolatban, hogy milyen a Lájk és a kattintás aránya a Facebook hirdetéseknél.
Mivel a fiatalabb felhasználók az interneten nőttek fel és könnyen eligazodnak a közösségi hálózatok használatában, a SocialCode munkatársa szerint, ezek a fiatalok szívesebben kattintanak a Lájk gombra. Ők pontosan ismerik, hogy mi ennek a gombnak a jelentése, ezért is kattintanak rá többször.
Az idősebbeknél eltérőek az eredmények. Találkozhatunk olyan idősebbekkel, akik odafigyelnek a hirdetésekre a Facebookon. Ők hajlamosak arra, hogy rákattintsanak azokra, de a Lájk gombot csak azután nyomják meg, hogy elegendő információt szereztek az oldalról, és megbizonyosodtak arról, hogy ez hasznos és valóban tetszik nekik.
Ebből érezhető, hogy az idősebb korosztály egy része is hamarosan bekapcsolódik a közösségi hálózatok használatába. És mivel az idősebbek többségének, még nincs sok ismerőse, tehát a hirdetések elősegíthetik azt, hogy ismerkedjenek a Facebookon.
Néhány adat a kutatásból:
- Az 50 év feletti felhasználók – a legidősebb korosztálya a tanulmánynak – 28,2 %-a jobban szeret kattintani, és ezek a felhasználók 9 %-kal kevesebben kattintanak a Lájk gombra, mint a fiatalabb, 18-29 éves felhasználók.
- Ellenben, a fiatalabb Facebook felhasználók másik fele és az 50+ felhasználók, 22,6 %-kal magasabb CTR-rel (átkattintási rátával), és 8,4 %-kal kisebb Lájk aránnyal rendelkeznek.
- Általában a nők 11%-kal szívesebben kattintanak egy hirdetésre.
- A Lájk kattintási arányok kb. ugyanannyit tesznek ki a nőknél és a férfiaknál. Pontosabban: a férfiak 2,2 %-kal szívesebben nyomják meg a Lájk gombot a hirdetésnél, mint a nők.
- A CTR 31,2 %-kal magasabb az 50+ nők, mint a 18-29 éves nők körében. A férfiak csak 16,2 %-ban látnak különbséget a két életkorcsoport között.
- Minden életkorcsoporttal szemben, az 50+ nők CTR-je 22 %-kal magasabb, mint a a 16,4 % különbséggel rendelkező férfiaké.
- Az idősebb férfiak szegmense 11,7 %-kal kevésbé szereti megnyomni a Lájk gombot, mint a fiatalabb szegmens, és az összes csoporthoz képest 9,5 %-kal kevesebb a Lájk aránya náluk.
Tehát melyik értékesebb: lájk vagy kattintás?
A kattintás és a lájk gomb megnyomása is ugyanolyan értékes tud lenni, ez tényleg attól függ, hogy milyen eredményt szeretnénk a kampányunkkal elérni. Így például
- egy olyan kampánynál, amelynek a célja a rajongói szám növelése, egyértelműen a lájkok a legfontosabbak, amihez itt olvashatsz 12 módszert, hogyan legyen ljkképesebb Facebook oldalad,
- az olyan kampányoknál viszont, ahol a márka próbálja irányítani az embereket, hogy hogyan cselekedjenek vagy egy érkező oldal segítségével vagy egy Facebook füllel, ott a kattintás a fontosabb,
- amikor a kampány egy új terméket vagy eseményt promotál, a kattintások sokkal értékesebbek, hisz ezek vezetik a márka értékesebbé tételének tevékenységét.
Egy kampánynál ne felejtkezzünk el a célok után a lehetőségekről sem, hisz a Facebook szabályozza a promóciós tevékenységeket! Kattints ide, ha érdekel a szabályozás! Persze nem csak a Facebook szabályozhatja az online nyereményjátékokat! Érdemes figyelni az állam által bevezetett adatvédelmi rendeleteket is!
Ti használtok Facebook hirdetést? Mik a tapasztalataitok? Lájk vagy kattintás a jobb?