Facebook marketing tippek

13 Facebook marketing tipp

Facebook marketing tippek
Ne a szerencsén múljon a Facebook siker! 🙂

A Facebook jelenleg a legerőteljesebb közösségi médium 750 millió aktív felhasználóval világszerte, és kb. 3,5 millió taggal itthon.

Sok cég még sem veszi figyelembe azt, hogy a Facebook az online marketingstratégia egyik eleme lett.
Sokan pedig egyszerűen nem tudnak mit kezdeni a lehetőséggel.
Ebben próbált segíteni cikkével a Social Media Examiner, aminek a tanúlságait megosztjuk most veletek.

1. Adj az embereknek okot arra, hogy rajongók legyenek
A kapuoldalak kínálják az első lehetőséget arra, hogy aktivizáljuk a rajongókat.
Itt valamilyen jutalom ellenében, egy látogató először megnyomja a lájk gombot a rajongói oldaladon, kap egy kupont vagy speciális információkat, amellett, hogy folyamatosan nő az oldalad rajongói száma, ezek a rajongók értéket is jelentenek.

2. Maradj témán belül!
Az emberek, akik lájkolták a márkádat a Facebookon, azt várják, hogy az üzeneteid, posztjaid valamelyest kapcsolódnak a márkádhoz, vagy annak iparágához. 

Tartsd a hangsúlyt a fő témán, amely lehet, hogy így szűk körnek tűnhet, különösen akkor, ha te vagy az egyetlen, aki minden nap posztol valamit.
Tippek:

  • Írj egy időszerű eseményről, és hozd kapcsolatba a márkával vagy az iparággal
  • Keress és ossz meg egy vicces Youtube videót, amely lazán kapcsolódik a márkádhoz, iparágadhoz
  • Beszéltesd a közönséged úgy, hogy kérdéseket teszel fel, képeket, sztorikat osztasz meg a márkáról az üzenőfalon
  • A legérdekesebb hozzászólásokat oszd meg még egyszer, mintha frissítenél

Emlékezz arra, hogy megnyomni a nem tetszik linket a bejegyzés mellett, ugyanolyan egyszerű, mint a Like-ot, ezért gondold meg mit és mennyit írsz ki!

3. Tegyél fel jó kérdéseket!

Tegyél fel kérdéseket!
Tegyél fel kérdéseket!

A legjobb módja, hogy rajongókat megtartsd, hogy beszélgetsz velük. A legjobb, ha érdekes és szórakoztató kérdéseket teszel fel nekik.
Tudtad, hogy egyben a legjobb és legrosszabb mód, ha kérdéseket teszel fel a Facebookon?

Ha jól teszed fel a kérdésed, akkor rajongói táborodat növelni tudod és fel tudsz építeni néhány kapcsolati hálót. De, ha rosszul, akkor csak rajongókat veszíthetsz.
A trükk az, hogy olyan kérdést tegyél fel, amelyet könnyű megválaszolni. Az olyan kérdések, amelyekre a válasz egy szavas, azok a legjobban motiválják a közönséget, hogy megválaszolják. Nem szabad elfelejteni, hogy az emberek szeretnek beszélni magukról, tehát ha velük kapcsolatos dolgot olvasnak, akkor ugranak, hogy válaszoljanak, hozzászóljanak.
Viszont ha túl bonyolult a a kérdés, akkor nem fognak vele foglalkozni, zavartak lesznek, elégedetlenek a kommunikációddal.

4. A Facebook frissítéseidbe rakj képeket
A Twitter linkben gazdag, a Facebook pedig képben az. Minden egyes állapotfrissítés tartalmazhat képet is. Képeket a vásárlóidról, termékeidről, folyamatokról, alkalmazottakról, eseményekről. Használd bátran ezt a lehetőséget!
Viszont, nincs rosszabb egy rossz képnél!
Még egy tipp: előre gyűjts jó képeket, és figyelj a képkivágásokra!
Például senki sem akar emberlábakat látni, de mivel a Facebook sokszor a kép egy kisebb részét mutatja be, ügyelj arra, hogy a képnek közelről is jónak kell lennie.


5. Ünnepeld meg a mérföldköveket!
Már elértél egy mérföldkövet? Ez fontos, ünnepelj a rajongóiddal!
Még, ha úgy gondolod is, hogy kicsi az eredmény (pl.:100 rajongó) köszönd meg nekik, ünnepeld őket, ünnepelj velük, mintha a barátaiddal ünnepelnél.

6. Legyél kreatív, amikor a Facebook olvasóid “boldogok”
A Facebooknak van egy Boldogság Indexe, amely péntekenként el kezd felfele ívelni egészen vasárnapig. Ez azt mutatja, hogy mennyire pozitív vagy negatív dolgokat osztanak meg a felhasználók a Facebookon, és bár hazai index nincs, az adatok várhatólag ehhez hasonlóan alakulnak.
Marketi

ngesként ki tudod venni a részed ebből az emelkedettebb hangulatból, ha valamilyen kreatív módon közelíted meg a témádat, ha pozitív, egyedi és kreatív dolgokat osztasz meg, vagy erre bíztatod a rajongóidat.

Például havonta egyszer Mari Smith rendez egy Facebook péntek eseményt, ahova meghívja minden rajongóját, hogy osszák meg a saját oldalukat, linkeljék be blogukat, Twitterüket, Google+-ukat, stb.
Ez is egy olyan ötlet, melynek segítségével növeli a rajongói aktivitást és a lojalitást az oldalon.

7. Aktivizáld a Facebook rajongóidat (ne csak gyűjtsd őket)
A Facebook közönséged egy klub, nem egy lista, és nem elég, ha intellektuálisan vagy szociálisan erősíted a klubot napi egy állapotfrissítéssel. Legyél kreatív. Legyél érdekes. Legyél sikeres!
Ismerd fel, hogy a Facebook rajongóid nagy része a márka vagy a téma iránt egyébként is rajong, alapból érdeklődő.
Te lájkolnál egy márkát, ha valójában nem is kedveled?
Erősítsd ezt a rajongást, ezt a lelkesedést a Facebookon belül is hasznos tartalmakkal, szórakoztató dolgokkal!

Készíts nyereményjátékot!
Készíts nyereményjátékot!

8. Futtass Facebook versenyt/nyereményjátékot
Mindenki szereti a versenyt, és az esélyt arra, hogy nyerjen. Ha van egy kis izgalom a Facebook oldaladon, a verseny ösztönzőleg fog

hatni a közönséged aktivizációjára. Remélhetőleg, a rajongóid megosztják majd a versenyt az ő barátaikkal is.

Különböző módok vannak arra, hogy milyen versenyt is indíts a Facebook oldaladon: fotó verseny, videó verseny, szavazás, de az is lehet, hogy csak meg kell adni a nevet és e-mail címet.
Egy verseny futtatásához szükség van egy alkalmazás futtatására, de saját iFrame oldaladat is létrehozhatod, bár ehhez némi prog

ramozásra van szükség.
Emellett rengeteg szabály van, amit be kell tartani annak, aki nyereményjátékot csinál. A legfontosabb az, hogy nem elég a nyereményjátékhoz, hogy a rajongók lájkolják az oldalt, vagy hozzászólnak az üzenőfalon egy üzenethez. Ha versenyt vagy promóciót tervezel, olvasd el erről összefoglaló írásunkat!
Ha pedig valami érdekeset, különlegest, kreatívat nyújtasz a közönségednek, akkor ezzel egy nagyszerű hírverést keltesz magadnak és a Facebook oldaladnak is, ami további megjelenési lehetőségeket biztosít.

9. Próbáld ki a szponzorált történet hirdetési típust
Ebben az évben a Facebook bevezette az új reklámozási formát: a szponzorált reklámokat. Ezek a hirdetések megjelenítik a barátaid aktivitásait.
Például, ha én lájkolom az oldalad, használom az alkalmazásod, vagy becsekkolok a helyedre/cégedhez, akkor te meg tudod ezt jeleníteni egy hirdetésbe, amit minden barátom láthat.
Persze jogos a kérdés, hogy miért fizetnél, ha van valami, ami hírként jelenik meg, és ingyen van?

  • először is, mert a sima bejegyzésedet nagyon hamar megelőzheti egy másik bejegyzés
  • másodszor, ami különösen fontos azoknak, akiknek futó alkalmazásuk van az oldalukon, hogy alkalmazás által publikált üzenetek, nem biztos, hogy megjelennek a hírfolyamban, hiszen azt lehet, hogy letiltotta egy felhasználó
Szponzorált hirdetés
Szponzorált hirdetés

Szponzorált történetek pedig kiemelkednek a hírfolyamból, így a célcsoportod többször találkozhat velük. Ráadásul ezek a hirdetések tartalmazzák az ismerőseink tényleges hozzászólását, lájkját, ez egy nagyon hiteles, és jó marketingeszköz.


10. Mérd a Facebook marketingedet!
Mérd a Facebook marketingerőfeszítéseidet, ahol csak tudod. Mérjük az egyedi felhasználókat, rajongókat, konverziókat, kattintásokat, tevékenységeket, lojalitást, megtérülést, és sok más mutatót.

Csak, ha használunk méréseket, akkor fogjuk tudni teljes mértékben megérteni a rajongóinkat, és a következő alkalommal már célzottabban tudunk feléjük kommunikálni.
A mérésben segít a Facebook Insights, a Google Analytics, használhatsz linkrövidítőket, de a különböző eszközök segítségével akár a konkurenseid Facebook oldalát is monitorozhatod.

11. Találd meg a legjobb eszközt arra, hogy mérd a Facebook marketingedet

Használj marketingnaptárat!
Használj marketingnaptárat!

Először is szükséged van egy marketing naptárra, ami segít tartani a terveidet, és amellett, hogy folyamatosan törődsz a meglevő rajongóiddal, tölts el egy kis időt azzal, hogy megtaláld a megfelelő eszközt, illetve kommunikációs formát a Facebook marketingedhez.
Erre kell a mérés és az eredmények rendszeres elemzése.

Idővel felismered majd a különböző folyamatokat, trendeket ideális megoldásokat a saját kommunikációdban is és a versenytársaid kommunikációjában is, és ezek segítségével még hatékonyabbá fogod tudni tenni a közösségi marketing stratégiádat.

12. Tanuld meg, hogyan tudod használni a rendelkezésedre álló adatokat
Nem csak a saját méréseidből tudsz meg hasznos információkat.
A közösségi médiában rengeteg hasznos adat áll rendelkezésedre, amiket, ha odafigyelsz, jól tudsz használni akár a napi kommunikációban, akár a célcsoportod feltérképezésében vagy éppen megcélzásában.
Ehhez néha komolyabb, adatbányászati eszközök kellenek, de sokszor elég az, ha a célcsoportod kommunikációjának ütőerén tartod a kezedet.
Figyeld, ki, mit, hol és hogyan kommunikál, és használd ezeket az információkat is!

13. A Facebookon úgy kell tekintened a márkádra, mint egy hálózatra
Az okos márkák kihasználják a Facebook közönség azonnali visszajelzését, ötleteit az új termék tervezésére. Arra, hogy hogyan kell a piacot jobban elérni, milyen trendek foglalkoztatják a közönséget stb.
Sok marketinges ügyesen reagál a közösségi médiából visszaérkező információkra, azonban az okos marketingesek proaktívak, és maguk generálják a híreket és azokat az eseményeket, amikre később mások reagálni fognak.
Próbálj meg előre gondolkodni, és irányítani a rajongóid és a célcsoportod fókuszát, hiszen ezzel például komoly forgalmat tudsz irányítani a weblapodra.

Ha még nem alakítottad ki a Facebook marketinged, ne aggódj, még nagyon sokan nem tették ezt meg, de használd a fent leírtakat, és eredményesebb tudsz lenni sokaknál!

Kérdésed van, vagy hozzáfűznél valamit? Írj nekünk bátran itt kommentbe! Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megnyomni a Tetszik gombot, vagy a +1-et.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük