Azt mondják az okosok, hogy a Facebookon nem szabad értékesíteni (vagy max. 10-20%-ban), és valahol talán igazuk is van, hiszen általában nem azért járnak ide az emberek, hogy ajánlatokkal bombázzák őket.
(Más kérdés, hogy van egy másik trend az úgynevezett F-kereskedelem, ahol pedig webáruházakat raknak be Facebook oldalakba, de ez kicsit más eset.)
Azt talán el tudjuk fogadni, hogy értékesíteni nem könnyű, hiszen a túl intenzív kommunikáció könnyen erőszakosnak tűnik, így hiába olvassa a célcsoport a Facebook oldalt, ha sok az értékesítő üzenet, könnyen leiratkoznak.
Van pár gyakori próbálkozás a probléma kiküszöbölésére, például:
- a weboldalunkra tereljük valami értékes tartalommal a rajongókat, és ott próbáljuk a látogatót az értékesítés irányába terelni.
- a Facebook oldalunkon feliratkoztatjuk a hírlevelünkre az érdeklődőket, majd folyamatosan hasznos infókkal növeljük a bizalmat és előbb-utóbb eladunk.
- Facebook hirdetés, ami terméket reklámoz.
De van más lehetőség is, ez pedig a Google AdWords.
A Google AdWords egyik speciális lehetősége, a remarketing.
De mi az az AdWords remarketing, és hogy jön ez a Facebookhoz?
A remarketing alapból arra van, hogy azokat a látogatókat, akik a weboldalunkon jártak újból be tudjuk húzni egy display hálózatos kampány segítségével.
Ehhez mindössze egy speciális kódot kell a weboldalunk forráskódjába telepíteni, és szépen elkezd épülni egy olyan lista, amin olyanok vannak, akik a már voltak a weblapunkon.
Ha ügyesen helyezzük el a kódot, akkor ezek a korábbi látogatók jó eséllyel potenciális érdeklődők is, akik nyitottak (nyitottabbak) lehetnek az értékesítési üzeneteinkre.
De ki mondta, hogy a remarketing kódot csak a weboldalunkba telepíthetjük?
És ki mondta, hogy kell AdWords hirdetés a remarketing lista építéséhez?
Senki.
Éppen ezért, ha szeretnéd a potenciális érdeklődőket elérni, telepítsd a remarketing kódot Facebook oldalad IFrame oldalaira is!
Ha így teszel, akkor olyan emberek listáját építed fokozatosan, akik jó eséllyel érdeklődnek a témád iránt, ráadásul ismerik a cégedet a Facebook oldaladon keresztül.
Később őket ügyesen megszólítva a konverzióid akár jobbak is lehetnek, hiszen egy válogatott célcsoportnak kommunikálsz.
Mindezt ráadásul elkezdheted úgy is, hogy nem hirdetsz az AdWords-ben, hanem először csak gyűjtögeted a listát. Vagyis a lista építés ingyen van.
Pár megjegyzés, csak hogy tisztább legyen a kép:
- a lista itt nem egy hagyományos címlista e-mail címmel és névvel.
A remarketing lista tulajdonképpen a felhasználók számítógépét azonosítja, és ennek az azonosításnak a segítségével tudsz a kiválasztott felhasználóknak egyedi hirdetést megjeleníteni. - így csak azokat a rajongókat (illetve azok egy részét) tudod elérni, akik ellátogattak a Facebook oldalad valamelyik általad készített IFrame oldalára (az üzenőfal és a bejegyzés olvasás nem elég). De egy látogatottabb Facebook oldal egy-két hónap alatt így is sok ezres listát tud építeni.
- viszont azokat is el tudod érni, akik nem lájkolták a Facebook oldald (de már jártak például a kapu oldaladon)!
- el tudod kezdeni a lista építést és hirdetni ráérsz később. 540 napig van fent egy ember a listán, ennyi időd van.
Ezzel a módszerrel tudsz a Facebook oldalad látogatóiból célcsoportot gyűjteni a Google AdWords hirdetésedhez.
Hogy tetszik az ötlet, kipróbálod? Esetleg már ki is próbáltad és van közvetlen tapasztalatod? Írd le a gondolataidat, és oszd meg a cikket, ha hasznosnak találtad!