Tudod, hogy a weboldaladat férfiak vagy nők látogatják inkább? Mennyi idősek, hol laknak, milyen nyelven beszélnek?
Ha gyakran használod a Google Analyitics rendszerét, ezek közül pár adatot már ismerhetsz (nyelv és hely), azonban azok megtévesztőek lehetnek, hiszen a nyelv a böngésző nyelvére utal, a hely pedig az aktuális internetkapcsolat helyére.
Viszont például nemet és kort nem tudhatsz meg így.
A Facebook Insightsból azonban igen.
Mindent a weboldal látogatókról!
A Facebook Insights ugyanis nem csak azt mutatja meg, hogy a weboldaladon hányan kattintottak a Like vagy a Send gombra.
Ha pedig minden aloldaladon vannak gombok, akkor ez az apróság önmagában képes arra, hogy segítsen megismerni a weboldalad látogatóit.
Ugyanis a Tetszik gombhoz és a Küldés gombhoz tartoznak demográfiai adatok is, amiket nem csak azokról tudunk meg, akik rákattintottak a gombra, hanem azokról is akik az oldalunkon jártak (és használják a Facebookot).
Nézzük ezt a gyakorlatban!
Weboldal látogatók
A következő ábra a Tetszik gomb megjelenésekhez tartozó demográfiai adatokat mutatja meg.
Vagyis azokról a weboldal látogatókról szolgál információkkal, akiknél megjelent a gomb.
Azok a látogatók, akik megnyomták a Tetszik gombot
Érdekes megnézni, hogy a látogatóid közül kik azok, akiket aktivizálni is tudsz.
Ahogy a következő ábrából láthatod, jelentős az eltérés azok között, akik csak jártak a honlapodon és azok között, akik aktivizálták is magukat.
Látogatók akik a tetszik gomb hatására érkeztek
Ha valaki megnyomta weboldaladon a Like gombot, a weboldalad linkje megjelent a Facebookon. Ez ugye azért jó Neked, mert így van esély arra, hogy a látogatók szép számmal jöjjenek vissza.
A következő ábra ezt mutatja meg, hogy kik azok akik, visszajöttek a weboldalunkra egy ajánlás (Tetszik gomb linkje) hatására.
Demográfia minden mennyiségben
Egyébként ugyanilyen demográfiai adatokat nem csak a Like gomb használatából tudsz kideríteni.
A Send gomb is ad ilyen információkat (ez akkor érdekes, ha ezeket külön használod), de talán fontosabb az organikus megosztás.
Ez azt jelenti, ha valaki bemásolja a Facebookba a weboldalad linkjét valahova. Kézzel. Copy-paste. Nem pedig Tetszik gomb megnyomással kerül be a link a Facebookba.
Az Insights segítségével megtudod ki osztotta meg így a weboldalad, és kik jöttek vissza ennek hatására.
Összességében jó kis eszköz ez a weboldalad látogatói és kicsit a célcsoportod megismerésére is.
Talán egyszer majd az ESOMAR státus is kiderül ezekből az adatokból.
Mármint nekünk, weboldal üzemeltetőknek, mert jó esély van rá, hogy a Facebook ezt már rég tudja rólunk. 🙂
Te mit tudsz még a weboldalad látogatóiról?
Milyen trükkjeid vannak?
Ha tetszett a cikk, nyomd meg a Tetszik gombot, oszd meg, pluszegyelj, kommentelj! 🙂