Magyar Facebook esettanulmány

Posztolni kéne a Facebookra!
De mit? [esettanulmány]

Magyar Facebook esettanulmány
Magyar Facebook esettanulmány: angolnyelvtanitas.hu

Szeretnél látni igazi, élő hazai példákat arra, hogyan lehet eredményesen használni a Facebookot üzleti célokra?
Mostantól ezt megteheted, ugyanis elindítunk egy magyar Facebook esettanulmányokat bemutató cikksorozatot.
(Ha a bevezetőre nem vagy kíváncsi, kattints ide, és rögtön jön a gyakorlati anyag!)

Egy olyan cikksorozatot indítunk ma útjára, ahol olyan hazai Facebook oldal gazdáknak nyújtunk bemutatkozási lehetőséget, akik saját maguk kezelik az oldalukat, ráadásul eredményeket is értek el.

Azért tartom fontosnak, hogy beszéljünk erről a témáról külön, mert a Facebookról és a különböző közösségi marketing lehetőségekről rengeteg inkformációt lehet olvasni.

Ezek egy része azonban külföldről származik, másik része multiktól vagy love brandektől, harmadik része pedig az ügynökségektől.

Ezekből azonban egy hazai vállalkozás, aki saját maga menedzseli a Facebook oldalát, vagy aki tervezi, hogy Facebook oldalt fog üzemeltetni, nehezen kap olyan információkat, amik reális példaként szolgálhatnak.

Ennek azonban vége, hiszen elindul esettanulmány sorozatunk igazi, aktív példákkal, a hazai vállalkozói Facebook piacról.

Az első: angolnyelvtanitas.hu

Elsőnek lenni mindig különleges helyzet, de nekünk szerencsénk van, hiszen a sorozat első része egy ütős darab.

A szerzője, Szalai Gabirella, az angolnyelvtanitas.hu egyik vezetője ugyanis egy nagyon gyakorlatias anyaggal készült.
Olyan módszert mutat be a következő cikkben, aminek az alaposságát még profi ügynökségek is megirigyelhetik.

Ráadásul a módszer eredményei is magukért beszélnek, hiszen nem csak az oldal rajongói száma jelentős (kb 5 hónap alatt 2555), hanem az akitivitási ráta is szép.

Ha tehát szeretnéd megtudni, hogy mit lehet kihozni a Facebookból saját kezelésben, akkor olvasd figyelmesen Gabriella cikkét, és használd bátran a módszereit!

4 tipp, hogy sose fogyj ki a témából, ha te is céges profilt vezetsz

2011. januárban állítottam fel az angolnyelvtanitas.hu céges profilját a Facebookon. Átlagosan napi három posztot teszek fel.

Persze ezek mindegyikének vicces, elgondolkodtató vagy érdekes – de mindenképp nyelvtanuláshoz kötődő tartalomnak kell lennie. Hétvégén lazítok, mert akkor napi egyet vagy kettőt posztolok. Ahogy épp sikerül. De számoljunk csak!

Ez egy héten minimálisan 17 poszt. Egy hónapban 68.

Ráadásul a cég vezetése és a szakmai munka mellett a Facebook csak egy a sok feladatom közül. Biztos belátod, egyszerűen nem tehettem mást, meg kellett könnyítenem a munkámat.

Az első két hónap után felállítottam egy olyan rendszert, ami biztosítja, hogy mindig legyen mondanivalóm a Facebookon. Olyan posztok, amelyek megfelelnek a meglehetősen szigorú kommunikációs alapelveinknek. Garantálom, neked is segíteni fog. Íme tehát, 4 tipp, ami mindig kisegít majd a bajból.

1. Legyen egy „Facebookra” nevezetű könyvtárad, amibe folyton tedd el azokat a dolgokat, amiket itt-ott látsz! De nem akárhogy!

Vajon ez visszatartó erő?
Vajon ez visszatartó erő?

Amikor támad egy ötleted, akkor azt meg kell becsülni.

Mondjuk, ha látsz egy fényképet, ami jó lehet a Facebook profilodra, akkor rögtön olyan címmel mentsd el magadnak, ahogyan fel akarod rakni.

Íme, egy példa, ezt a képet „vajon-ez-visszatarto-ero” címmel mentettem el, hogy emlékezzek arra, mire is akartam kilyukadni!

A poszt, ahogy felkerült a céges profilra! Nézd meg te is!

2. Legyen egy sorvezetőd, vagyis tudd, hogy egyáltalán milyen típusú posztokat tehetsz fel! Sokat segít!

A kommunikációs alapelveink világosan meghatározzák a poszt típusokat, és ha nem jönne az ihlet, átnézem őket. Alakíts ki te is egy ilyet a saját cégedre!

(Akár úgy, hogy másolod ezeket. Hajrá!)

Típus szerint 14 fajta posztunk lehet:

  1. rövid nyelvtanulási tipp
  2. szakmai cikk/blogbejegyzés linkje, mint például ez a külső cikk a jó nyelvtanárról
  3. rövid saját jegyzet egy nyelvtanulási problémáról, mint például ez a folyékony angol beszéddel kapcsolatos tévhitről
  4. hír, aminek köze van a nyelvtanuláshoz, mint például ez az új, gépi fordítókat értékelő és összegyűjtő oldal felállítása
  5. kvíz, találós kérdés vagy nyereményjáték, mint például ez a nyelvtanulási tippel egybekötött
  6. vita/véleménykérés, hogy beszélgethessek a követőkkel és kikérjem a véleményüket
  7. konkrét nyelvi tartalom, mint egy-egy nyelvi szabály vagy új szókincs-elem, mint itt
  8. image-építő, őszinte sztori rólunk
  9. webajánló, vagyis oldalak nyelvtanulásra, gyakorlásra, mint például ez a személyes információval egybekötött
  10. olyan poszt, ami közvetlenül konvertál, és vásárlásokat hozhat
  11. hétvégi vagy esti OFF, vagyis nyelvtanuláshoz csak lazán kötődő, de személyes, image-építő tartalom
  12. hírlevélre való átirányítás egy-egy érdekes részlettel
  13. nyelvtanulásra motiváló, vicces vagy elgondolkoztató tartalom, mint például ez a saját ötlettel feliratozott kép a még szabad angol hercegről, amit a királyi esküvő után tettem ki
  14. ünnepi üzenetek április bolondjától Húsvétig

És ez a lista folyton nő. Az utolsó, 15. tétel, amit nemrég tettem hozzá, a vasárnapi, félig-vallásos, de ateistákat nem bántó üzentetek voltak a hívő követők kedvéért, mert észrevettem a kommentekből, hogy sokan vannak. És itt jönnek a képbe a visszajelzések!

3. Figyeld a visszajelzéseket! Milyen típusú posztok generálták a legtöbb reakciót?

Ez az a pont, ahol egy történelmi tanulság jött szembe velem.

Az első időkben még igyekeztem Facebookon is értéket adni a követőknek, vagyis feltettem saját videókat és hosszabb jegyzeteket hasznos nyelvtanulási tippekkel. A tartalom ütős volt, hírlevélben lojalitást generált, de a Facebookon elmaradt a hangos tetszésnyilvánítás.

A vicces kis szösszeneteim viszont taroltak. A tömeg tehát cirkuszt akart.

És a tömeg győzött.

Rájöttem, hogy az én követőim Facebookra nem tanulni, hanem kikapcsolódni, szórakozni járnak. Ha mindenáron értéket, vagyis tanulási tippeket akarok nekik adni, akkor azt 1-2 sorban, mindenképp egy izgalmas képpel lehet csak emészthetően tálalni.

És elkezdtem egyre bulvárosabbá válni. Mélységesen gyűlölöm a bulvárt, mégis, el kellett kezdenem bulvárlapokat bújni – hogy tanuljak, és hogy apró érdekes híreket szedjek fel.

Az eredmény: az aktivitás stabilan 1% körüli, ami jónak mondható. Ezt a hírt például egy vasárnapi bulvárlapban olvastam, kerestem hozzá fényképet, és felraktam a saját szövegemmel. Kattints!

És egy figyelmeztetés. Vigyázat, az aktivitás becsapós is lehet: ha egy akció linket teszel ki például, akkor az nem lájkokat hoz, hanem vásárlást, és ha egy blogbejegyzést linkelsz, akkor a kommentek a weboldalon is megjelenhetnek – vagyis látszólag kevés a visszajelzés, gyakorlatilag viszont teljesen rendben van a poszt.

És egy utolsó tipp, talán a legfontosabb!

4. Minden cégvezetőnek napi 1-2 órát muszáj szánnia a tanulásra. Rendszeresen.

Én napi 2-3 órát küzdök ezzel, úgy érzem, nekem ennyire van szükségem, hogy lépést tartsak az idők szavával. Ennek érdekében persze feliratkozok mindenféle hírlevélre – aminek a feléről persze szinte azonnal törlöm magam, mert nem elég jók. De így is marad úgy 25-30 hírlevél, amit rendszeresen olvasok, kb. 50 Facebook profil, amit követek. Mert sokszor ezek szülik az ötleteket.

Angolnyelvtanulás
Angolnyelvtanulás

A fenti óvszeres képet például úgy találtam, hogy a Webforgalom Facebook profilján közzétett linkről elindultam, és elkezdtem nézelődni. És hirtelen eltettem 5 képet a Facebookra könyvtáramba – 5 poszt ötlettel.

A Facebooktippek profilja is adott már számtalan ötletet. Például ezt a képet is itt jobbra.

Hát ez a rendszerem.

Eredmény?

Aktivitási ráta, amely az aktivitást generáló posztoknál 0,6 és 1,3 között van stabilan, heti nem több, mint 1-2 „leiratkozás”, és napi nem több mint 40 perc befektetett munka. Ennyit viszont a Facebook megér.

Sok ötletet, még több sikert, és arányos munkabefektetést kívánok Neked, kedves olvasó!

Lehet, hogy téged is figyellek. 🙂

Szalai Gabriella

http://facebook.com/angolnyelvtanitas.hu

 

Tetszettek az ötletek, kérdeznél velük kapcsolatban?

Tedd meg a hozzászólások között!

 

[Frissítés 2012.12.05] Az esettanulmány folytatása a Közösségi Kalandozások – 20 marketing sikersztori a Facebookon című könyvben található. Tudj meg többet az Angolnyelvtanítás.hu Facebook módszereiről, és további 19 sikeres közösségi marketing megoldásról! Kattints ide!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük