7 módszer a Facebook oldal aktivizálásra

7 módszer amivel aktivizálhatod a Facebook oldalad

7 módszer a Facebook oldal aktivizálásra
7 módszer Facebook oldal aktivizálásra

Az egyik legfontosabb dolog egy Facebook oldalnál az, hogy a bejegyzései sokáig fent maradjanak az üzenőfalakon, hiszen így sok ember láthatja őket.
Az igazi az, amikor a friss hírek között, lehetőleg a legfelső helyen jelenik meg a Facebook oldal bejegyzése.
Szorosan ehhez kapcsolódik, hogy az oldalad üzenőfala legyen aktív, reagáljanak sokan a bejegyzéseidre, megosztásaidra.

Egyébként ezt (és sok más hasonló feladatot) néhányan a keresőoptimalizáláshoz (SEO) hasonlóan elnevezték közösségi média optimalizálásnak (SMO).
Annak ellenére, hogy van létjogosultsága az ilyen fogalmaknak, még is sokan az ilyen betűszógyártást és a hozzá kapcsolódó módszereket sokan varázslatnak és misztifikálásnak tartják. De azzal azért mindenki egyetért, hogy fontos például az, hogy a Facebookon sokáig életben maradjon egy bejegyzés.

Most varázslás nélkül nézzünk meg pár módszert arra, aminek segítségével élővé tudod varázsolni az üzenőfaladat, illetve amivel az üzeneteid többször vagy tovább jelennek meg a rajongók hírfolyamában a Mashable cikke nyomán.

1. készíts fotóalbumokat a felhasználóidról!

Ez elsősorban azoknak jó, akik gyakran találkoznak a rajongóikkal.
Érdemes a rajongókról vagy akár az ő munkájukról fényképet készíteni, és ezt szépen feltölteni albumokba.
Ha a képeken be is tudod jelölni a rajongókat, nyert ügyed van!
Hiszen ha bejelölnek egy képen egy embert, akkor az a kép megjelenik a saját üzenetei között ráadásul megjelenik az ismerősei hírfolyamában is.
De vigyázz, ne spammelj! Azt senki nem szereti. Ne jelölj be például olyan képre embereket, amin nincsenek rajta!

2. Legyél humoros!

Írj humoros posztokat, töltsd fel vicces videókat, képeket.
Minden témának megvan a maga humoros oldala, érdemes ezt kihasználni, hiszen nem kell mindig komolynak lenni!

3. Adj tartalmas tartalmat is!

Néha kellenek olyan anyagok, amiken el tudnak rágódni az rajongók, ami elgondolkodtatja őket, amik kapcsán meg tud indulni a beszélgetés.
A beszélgetés pedig jó, ugyanis a kommentek újra visszahozzák a látogatókat témához.

4. Kérdezz!

Néha jól esik az embernek, ha megkérdezik a véleményét, ráadásul a közösségi kommunikáció kétirányú felület.
A kétirányú kommunikáció beindításához pedig sokszor kérdések kellenek.
Kérdezni lehet a Facebook Kérdések funkcióval is, de ha simán beírsz egy kérdést az üzenőfaladra, sokszor az is elég hatékony.
Persze ha válaszolnak, mindenképpen köszönd meg!

5. Kérj segítséget bátran!

Néha szükséged lehet segítségre. Ilyenkor megkérheted a rajongókat, és ha eddig jól dolgoztál, szívesen fognak válaszolni.
Persze nem szabad ezzel visszaélni, nem rejtett reklámokról beszélek kérésnek álcázva. Hanem olyan segítségről, amire valóban szükséged van.
Ezt is kötelező megköszönni természetesen!

6. Mutasd meg, mi van a függöny mögött!

Tudod miért imádják az emberek a Discoveryn a „Hogyan készült?” jellegű műsorokat?
Mert kíváncsiak!
Szinte mindenki szívesen bepillant a függöny mögé, hogy megtudja, ki vagy Te, milyen a céged, hogy készül az a termék illetve az a szolgáltatás, amit neki nyújtasz.
Érdemes személyes elemeket bemutatnod, hiszen így megismernek, és nő a rajongók bizalma!

7. Meglepetés!

Érdemes időnként meglepetéseket adni.
Ez lehet valamilyen rendszeres forma is, például a hónap kedvenc rajongója, de lehet teljesen véletlenszerű is.
Egy étterem, egy cukrászda, vagy egy szórakozóhely ezzel nagyon könnyen tud érni, de igazából minden cégénél van olyan termék, vagy szolgáltatás, aminek a bekerülési költsége alacsony, viszont a rajongónak van akkora érték, hogy örüljön neki, és igazán lojálissá váljon.

8. Neked milyen módszered vagy ötleted van?

Írd le a bejegyzések között, nálad mi vált be, mi az, amivel élőbbé tudod varázsolni a Facebook oldaladat és mi az, amivel jobban magadhoz tudod kötni a rajongókat?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük