Milyen linket érdemes megosztani?

Mennyit írj a Facebook oldaladra?

Milyen linket érdemes megosztani?
Mik a Facebook szövegírás titka?

Múltkor megnéztük mikor érdemes kommunikálni a Facebook oldalad rajongóival, volt már arról is szó, hogy mit érdemes írni illetve megosztani, most nézzünk pár technikai részletet!
Ehhez is a Buddy Media elemzését hívtuk segítségül.

Légy tömör!

A tapasztalatok szerint a rövid posztok eredményesebbek.
A 80 karakternél rövidebb posztok 27%-kal hatékonyabbak, mint a 80 karakternél hosszabbak.

A webcím legyen hosszú!

Annak ellenére, hogy a szöveg rövid, az URL (a webcím) ne legyen az!
Ha sok hasznos információt tudnak meg a webcímedből, az kattintásra sarkalhatja az olvasókat.
Természetesen a hosszat nem a php kódokkal és a Google Analytics címmel kell kitölteni, hanem valódi értelmes tartalommal.
Aki a keresőoptimalizálás miatt kialakított már egy értelmes struktúrát, annak itt is előnyére válik!

Természetesen itt is, mint az online minden területén fontos az, hogy a link hova viszi a látogatókat.
Ugyanis ha csak a weboldalad főoldalára viszed a látogatóidat, és arra kényszeríted őket, hogy keresgessenek, azzal magad alatt vágod a fát.
Akár egy hírlevélben, vagy egy AdWords hirdetésben, itt is oda vigyed, amit ígérsz a Facebookos üzenetedben!

Linkrövidítők, ez most rövid, vagy hosszú?

A linkrövidítők, főleg, ha egy sokak számára ismeretlen domaint használnak, károsak lehetnek, hiszen a bit.ly/eD4rsQ cím milyen bizalmat kelt?
Főleg most, hogy a Facebookon is vígan terjednek a vírusok (amik egyébként általában szintén linkrövidítő mögé vannak bújtatva).

Viszont a linkrövidítőnek van egy csomó előnye (pl. az átkattintási statisztika), ezért két lehetőséged van:
1. ha ingyenes, nyilvános linkrövidítőt használsz, használj a domain mögött beszédes rövidítést. Pl. bit.ly/eD4rsQ helyett bit.ly/fb-marketing.
2. használj saját domaint (és beszédes rövid linket). Mi például az rgstud.io domain nevet használjuk. A saját domain alapú linkrövidésről itt tudhatsz meg többet.

Aktivizálj!

Ahogy egy hírlevélben, egy webáruházban, itt is érvényes a jó öreg Call To Action, vagyis a felszólítás szerepe.
Magyarul, ha azt szeretnéd, hogy nyomja meg az olvasód a tetszik gombot, vagy ossza meg, akkor kérd meg rá!

Apropó!
Ha tetszett a cikk, nyomd meg a tetszik gombot! 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük