Boros Lajos, Tóth Gabi, Rubint Réka, Lakatos Márk, Schobert Norbert… vajon melyik celebnek fog bezárni először a Facebook fiókja?
Persze nem azért, mert a Facebook utálná bármelyiküket. Nyilván a Facebook nem tesz szimpátia alapon különbséget az emberek között, viszont van egy olyan szabálya, hogy egy embernek maximum 5000 ismerőse lehet.
5000 ismerős? Ez elég nagy számnak tűnik, tekintve, hogy kutatások szerint a 150 élő kapcsolat az, amit egy ember általában aktívan tud kezelni.
Nos a Facebook szabálya miatt a fent említett személyiségek számíthatnak némi kellemetlenségre a Facebook oldaláról, ezért érdemes nekik mielőbb lépni az ügyben.
De milyen lehetőségek vannak az ország kedvenc (?) celebjei előtt?
Ha meg akarják tartani ezt a Facebook profilt, akkor szakítsák meg a virtuális kapcsolatot a virtuális ismerőseikkel, ameddig még kommunikálni tudnak velük.
Persze ezt megelőzendő érdemes létrehozni egy rajongói Facebook oldalt, amelyik kifejezetten közszereplőkre van optimalizálva.
Ha ez megvan, akkor a nem valódi, régi ismerősöket, akik tulajdonképpen csak rajongók, irányítsák át erre a Facebook oldalra a profiljukból.
Persze amíg nincs kitisztítva a saját oldaluk, addig ne fogadjanak el újabb ismerősöket, főleg, ha olyan közel vannak az 5000-hez, mint Lakatos Márk (4990).
Persze amíg nincs kitisztítva a saját oldaluk, addig ne fogadjanak el újabb ismerősöket, főleg, ha olyan közel vannak az 5000-hez, mint Lakatos Márk (4990).
Természetesen az is előfordulhat, hogy az itt felsoroltak (és más Facebook profilok) között több olyan is van, ami igazából nem a valódi celebhez tartozik, hanem egy hamisítvány.
Ebben az esetben a valódi személyek a Facebook „Személy jelentése” funkciójával próbálkozhatnak érvényt szerezni a jogaiknak, ha máshogy nem megy.
De mi köze ennek a témának a vállalkozásokhoz?
Nagyon sok cég ugyanezt a hibát elköveti: a cégének nem üzleti Facebook oldalt regisztrál, hanem személyes profilt.
A következmény pedig ugyanez: az 5000-es limit átlépése után a személyes profilok be fognak zárni automatikusan, akár celeb, akár cég áll mögötte.
Aki tehát elkövette azt a hibát, hogy cégként, vagy celebként egy személyes Facebook oldalra kezdte el gyűjteni az érdeklődőket illetve a rajongókat, az a következő irányba induljon el:
- hozzon létre egy céged Facebook oldalt vagy közszereplőknek szóló oldalt
- ne fogadjon újabb nem valódi ismerősöket
- a meglevő ismerősöket irányítsa át az új (hivatalos) Facebook oldalára a profilból
- törölje a nem valódi ismerősöket
- használja arra a személyes oldalt amire való: kapcsolatot tartani a valódi ismerősökkel.
Persze ez egy hosszabb procedúra, sokaknak egyszerűbbnek tűnik, ha inkább tiszta lappal kezdenek, és létrehoznak egy új személyes Facebook profilt.
Ennek azonban lehet egy komoly hátránya (azon túl, hogy a Facebook felhasználói szabályzatába ütközik): eben az esetben a saját Facebook URL is elveszik.
Például Schobert Norbert illetve Rubint Réka profilját el lehet érni egy olyan Facebook-os webcímmel, ami tartalmazza a nevüket (pl.: www.facebook.com/norbertschobert).
Ezt a webcímet azonban nem lehet megváltoztatni, se átadni másnak, így ez elveszik.
Ismersz hasonló probléma felé közelítő celebet vagy vállalkozást?
Figyelmeztesd erre a problémára, vagy küldd el neki ezt a cikket, hogy idejében meg tudja előzni a komolyabb problémát!