Üres falon új valóság: virtuális műalkotást nézegetnek az emberek az okostelefonjuk segítéségével.

Újra növekedési pályán a Facebook?

A 2018-as a Facebook legnehezebb éve volt, nehéz mást állítani.
Szinte minden hónapra esett valamilyen adatvédelmi botrány, ráadásul a GDPR is tavaly élesedett. Rájárt a rúd a közösségi hálózatra, amit az egyértelműen meg is érzett, hiszen az Észak-amerikai felhasználói száma éppen csak stagnált, az európai pedig esésnek is indult.

A 2018 negyedik negyedévét bemutató tőzsdei jelentés azonban egy fokkal jobb képet fest. Szárnyalásról nem beszélhetünk, de a stagnálás, illetve a csökkenés megállni látszik.

Facebook felhasználók száma havi bontásban: az Észak-amerikai adatok stagnálnak, az európaiak pedig újra növekedési pályára álltak, elérve az eddigi csúcsot. Összesen 2,3 milliárd ember használja a Facebookot havonta.
A napi Facebook használatban is a növekedés a jellemző. Európában elérte újra az első negyedé szintjét, Észak-amerikában pedig egy kicsit ismét emelkedett. Világszinten több, mint 1,5 milliárd emberről beszélünk.

Persze más információkat is megtudhattunk a Facebook háza tájáról, amik szintén izgalmasak.
Például kiderült, hogy a Facebook alkalmazások családját, vagyis a Facebookot, a Messengert, az Instagramot és a Whatsappot 2,7 milliárd ember használja havi szinten és több, mint 2 milliárd napi szinten.

Persze a cég pénzügyi eredményei is szárnyaltak, hiszen 2018Q4-ben 12,979 milliárd dollár volt a bevétele, a teljes 2018-as évben pedig 40,653 milliárd dollár.
Az pedig talán már egyáltalán nem meglepő, hogy a bevételeik 93%-a mobilből származik.

Még néhány érdekesség a Facebookról:

  • Több, mint 90 millió vállalkozás használja a Facebookot
  • 7 millió cég hirdet aktívan a Facebook platformjait
  • 2 millió cég hirdetrett már sztori formátumban valamelyik platformon
  • Instagramon már több, mint 500 millió ember használja a sztorikat naponta
  • Havi szinten 400 millió ember használja a Watch-ot, és átlagosan 20 percnyi videót néznek ott naponta