7 trend amire a 2019-es marketing tervezésnél figyelni kell


Hamarosan itt a 2019, ha még nem álltál neki a jövő évi (marketing) tervezésnek, itt az ideje. 😉
Ebben szeretnék egy kis segítséget nyújtani a következő listával.

1. Búcsú a feedtől

A legfontosabb eltolódás, ami meg fogja határozni a tartalomgyártást és a hirdetéseket a fedd alapú kommunikáció csökkenése. A trendek alapján ugyanis egyre több tartalmat raknak közzé az emberek sztorikban, és egyre több időt is töltenek itt el.

2018-ban a sztorikban történő megosztások meg fogják előzni a feedekben történő megosztásokat
2018-ban a sztorikban történő megosztások meg fogják előzni a feedekben történő megosztásokat

Vagyis meg kell tanulnunk, hogy milyen módon kell itt kommunikálni (pl. videókkal és interaktív elemekkel), és azt is, hogyan lehet a legtöbbet kihozni ebből tiszavirág életű felületből. Akik voltak tréningeinken tudják, hogy erről sokat beszéltünk, és nyilván fogunk is még.

2. Felpörög a privát marketing

Bár azt gondoltuk, a sok vizuális tartalommal leáldozóban van a szöveges üzenetküldés, de a trendek alapján ez nincs így. Továbbra is imádnak az emberek pötyögni, de mellette persze képeket, videókat, matricákat is szívesen használnak. A felület viszont egyre inkább a nyilvánosság helyett a privát irányba megy, ez pedig az üzenetküldőket helyezi az előtérbe marketing szemponból is. Messenger, Viber, Whatsapp a fő hazai platformok, bár jelenleg a legerősebb itt is a Facebook platformja. A cégeknek meg kell tanulni a legtöbbet kihozni ebből, egyre nehezebb elodázni a chatbotok telepítését.

3. Átalakuló és gazdagodó vizualis eszközök

A videók már régóta velünk vannak, de ezek is változnak, illetve a felhasználói szokások miatt változtatnunk kell rajtuk. Elég csak arra gondolni, hogy a fekvő videókról az állókra kell áttérni az egyre intenzívebb mobil használat miatt.

Az ételfotók új generációja: 3D-s betűkkel, ugráló cápákkal elevenednek meg a kajafotók a kiterjesztett valóságban. #mutimiteszel a következő szinten
Az ételfotók új generációja: 3D-s betűkkel, ugráló cápákkal elevenednek meg a kajafotók a kiterjesztett valóságban. #mutimiteszel a következő szinten

De a videók mellett olyan új, izgalmas, és hatékony megoldások jelennek meg, mint a panoráma, a 3D posztok, vagy 3D fotók.  Jól alkalmazva ezek is segítik a potenciális vevők meggyőzését.

4. Kiterjesztett valóság

Talán a legnagyobb lufinak tűnik, mondván, hogy látványos, de semmire sem jó, ráadásul drága.
Pedig az, hogy a mobilod képernyőjén megjelenő világot virtuális információkkal egészítheted ki, hatalmas marketing lehetőségeket nyújt. Könnyebben odavezetheted az ügyfeleidet a boltodba, kiegészítheted a névjegykártyád, a szórólapod, az újsághirdetésed információkkal adatbekérő űrlapokkal… csak néhány példa.

 

AR Studio segítségével könnyen készíthetünk saját kiterjesztett valóság elemeket
AR Studio segítségével könnyen készíthetünk saját kiterjesztett valóság elemeket

De szinte minden üzlet esetében meg lehet találni azt a megoldást aminek a segítségével a Facebook több, mint 2 milliárd felhasználót számláló kiterjesztett valóság platformjának az előnyeit fordítja a saját üzleti eredményének az irányába.

5. Vásárló vezetés több csatornán

Egy szórólapról chatbotba, messenger üzenetből YouTube videóra, videóból landing page-re, landing page-ről hírlevél listára, hírlevélből kiterjesztett valóságra, kiterjesztett valóságból webáruházba…

Akár így is vezetheted az ügyfeleidet, akit így minden felületen elérsz, és akiket mindenhol a lehető legjobb élménnyel és információval látsz el. Ehhez ma már minden a rendelkezésre áll. Többek között okos remarketing folyamatokkal mindig a megfelelő pontban mutatod meg az ügyfeleidnek az aktuálisan leghasznosabb információt. Így gyorsíthatod a döntést, és növelheted az eredményeidet.

A remarketing és a több csatornás kommunikáció régóta a rendelkezésünkre áll. De az utobbi időben annyi újdonság jelent meg, és olyanok vannak csőre töltve a cégeknél, amiktől komoly változásokat várok.

6. Crossplatform mérés

Persze mit ér az egész bonyolult vásárlási folyamat, a sok felület, és a sok technika, ha nem tudunk mérni? Szerencsére egyre egyszerűbb a helyzet, hiszen minden cég, élükön a Google-lel és a Facebook-kal sorra vezeti be azokat a megoldásokat, amikkel elemezni tudjuk a vevőink vásárlási útját, és optimalizálni tudjuk a különböző csatornákat a hatékonyság érdekében.

7. Adatvédelem újratöltve

Igen, a GDPR nagy sokkja már megvolt, de ez csak látszat. Még csak most kezdenek el csöpögni az első infók a bírósági gyakorlatból, de közben még itt van előttünk az e-privacy rendelet, ami még alaposan fel fogja kavarni az adatvédelem nyugodtnak egyáltalán nem nevezhető tengerét.

A Facebook pixel elsődleges süti beállításait szabályozó új felülete
A Facebook pixel elsődleges süti beállításait szabályozó új felülete

Terhet jelent az adatvédelem? Fölösleges munkát? Lehet. De a stabil üzletmenet, a tervezhető kampányok érdekében máshogy kell gondolni rá, és az első pillanattól úgy kell tervezni a kampányainkat, hogy hosszú távon felhasználóható eredmények szülessenek belőle, ráadásul kockázatmentesen. 2019-ben a várható változások miatt erre további erőforrásokat kell szentelni. A bevezetésbe, a finomításba, a követésbe, és a napi alkalmazkodásba is.

+1. Az nyer aki…

Aki jól válogat és jól priorizál.
Valljuk be, csak a fenti hét pontban annyi témát érintett, hogy egy több fős marketing csapat kellene, ha mindegyiket szeretnénk megvalósítani és folyamatosan kezelni. A meglevő megoldásainkon túl. De hogyan válogassunk, melyikre van szükségünk, melyikre nincs? Ez a nagy kérdés, és egyre fontosabb kérdés.

Meg kell találni azt a mixet, ami a sok lehetőség közül a leghatékonyabb megoldásokat tartalmazza, plusz meg kell találni azt a sorrendet, ami biztosítja a megfelelő forrásokat is. Ehhez persze meg kell ismerni minden új megoldást olyan szinten, amihez a tervezéshez szüksége.

Ha ehhez segítségre van szükséged, kattints ide, és jelentkezz Facebook Marketing Restart tréningünkre, amelyik többek között ezekben is segíteni fog!