Facebook a paranoid mamahotel

A többször megénekelt Cambridge Analytica botrány utózöngéi miatt jutott eszembe az, hogy a Facebook tulajdonképpen olyan, mint egy mamahotel. Egy paranoid, uralkodásmániás, de segítőkész mamahotel. Amihez kötődünk, amitől függünk, és amitől szabadulnánk is néha, de valami van, ami visszahúz.

Hiszen mindent megtesz, hogy a felhasználók jól érezzék magukat, mindent megtesz, hogy minél több időt töltsünk el a platformon. De közben kémkedik utánunk (persze csak a mi érdekünkben), és mindent lenyúl mástól, ha úgy érzi, ez kell az erősebb kötődéshez.

Többek között erről is beszéltem a hétfői Live-ban, ahol a #deletefacebook kapcsán merült fel, érdemes-e azon gondolkodni, hogy töröljük magunkat a platformról. Nézzétek meg az adást!

Bónuszként belinkeltem egy hétvégi interjút is, ahol az M2 tévében beszéltünk nagyjából ugyanerről.

<iframe src=”https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Ffbtippek%2Fvideos%2F1751683498204481%2F&show_text=0&width=560″ width=”560″ height=”315″ style=”border:none;overflow:hidden” scrolling=”no” frameborder=”0″ allowTransparency=”true” allowFullScreen=”true”></iframe>

Ez pedig a tévé adás felvétele, amiben 25:30-nál kezdődik a Facebookról szóló beszélgetés:

m2-petofi-en-vagyok-itt-2018-04-14

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)