Facebook Sztorik mindenütt

A Facebook egyesíti a Messenger Day-t és a Facebook Sztori funkciókat.
A Snapchat-ről “kölcsönvett” funkciók különböző életgörbét jártak be a Facebook fő platformjainál, hiszen Instagramon kifejezetten sikeres, Messengerben még úgy ahogy elmegy, Facebookon viszont alig használja valaki.

Egyrészt talán ez inspirálja a Facebookot az egységesítésre, másrészt pedig talán a hirdetési felületek hiánya. Márpedig az Instagramon, az ismerősök és a cégek által tömegesen gyártott Sztorik között kényelmesen elférnek a hirdetések. Jól fog ez jönni a Facebookon is, ha a felhasználók mellett az oldalak is beindítják a tartalom gyártást erre a felületre.

Ugyanis a funkciót azzal is fejleszti a Facebook, hogy oldalaknak, sőt csoportoknak és eseményeknek is elérhetővé teszi. Így tényleg mindenki, mindenhonnan képes lesz posztolni a kis karikákba, és még többen képesek lesznek használni a különböző cimkéket, effekteket és a kiterjesztett valóság kereteket is.

Új lehetőség cégeknek?

Bár a Sztori funkció továbbra is csak 24 óráig fog megjelenni, ez mégis egy újabb lehetőség lesz arra, hogy elérjük a célcsoportunkat. Akár gyakrabban, mint korábban.

Facebook sztorik oldalaknak és eseményeknek: a bal oldali képen a azt látjuk, hogy amikor létrehozunk egy sztorit, a Facebook rgötön felajánlja, hogy egy olyan esemény sztorijához adjuk hozzá, amelyikre visszajeleztünk. Középen: ki tudjuk választani, kinek a nevében jöjjön létre a sztori, például az oldalaink közül válogathatunk. Jobb oldal: ha egy eseménybe osztjuk meg a képet, azt először az adminnak engedélyezni kell, de ha megnézzük a Facebook hírfolyam tetején a sztorikat, akkor az esemény felhívja a figyelmet, hogy mi is hozzáadhatunk ahhoz az eseményhez egy saját sztorit.

Facebook sztorik oldalaknak és eseményeknek: a bal oldali képen a azt látjuk, hogy amikor létrehozunk egy sztorit, a Facebook rgötön felajánlja, hogy egy olyan esemény sztorijához adjuk hozzá, amelyikre visszajeleztünk.
Középen: ki tudjuk választani, kinek a nevében jöjjön létre a sztori, például az oldalaink közül válogathatunk.
Jobb oldal: ha egy eseménybe osztjuk meg a képet, azt először az adminnak engedélyezni kell, de ha megnézzük a Facebook hírfolyam tetején a sztorikat, akkor az esemény felhívja a figyelmet, hogy mi is hozzáadhatunk ahhoz az eseményhez egy saját sztorit.

Instagramon látszik, milyen ügyesen lehet kihasználni a – főként – mobilon készít fotókat és videókat, amik csak a pillanatnak készültek, és milyen kreatív tartalmat lehet gyártani erre a felületre. Hiszen a feliratokkal, matricákkal, szavazással kiegészített kép és videó sorozatok alkalmasak a komplexebb történetek elmesélésére vagy akár kisebb játékokra is. Ha pedig a Facebookon is megjelenik a link opció, forgalomterelésre is alkalmas lesz.
Így amit elvesztünk a hírfolyam organikus megjelenésében, azt talán vissza tudjuk szerezni a Sztorikban.

Ti mit gondoltok erről az új irányról?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)