Költségkeret optimalizálás és garantált elérés integráltan

A hirdetési fiókjaink között két érdekes újdonságra (vagy inkább tesztre) találtam az elmúlt napokban. Mindkettő érdekes új irányokat mutat.

Költségkeret optimalizálás hirdetéssorozatok között

Jelenleg a hirdetési keretet minden egyes hirdetéssorozatnál egyedileg, szeparáltan határozzuk meg. Ez alapvetően jó, hiszen el tudjuk dönteni, mennyit szánunk a különböző célzásokra.

Költségkeret optimalizálás kiválasztása kampány szinten: ha ezt beállítjuk, a hirdetéssorozatban már nem is kell ezzel foglalkozni.

Költségkeret optimalizálás kiválasztása kampány szinten: ha ezt beállítjuk, a hirdetéssorozatban már nem is kell ezzel foglalkozni.

Azonban ha nem sikerül rendesen megbecsülni a kereteket, vagy az egyik hirdetéssorozat jobban költ mint a másik, esetleg nem költi el valamelyik hirdetéssorozat a rá szánt keretet, akkor többlet munkával járhat az optimalizálás.
Ezen segít ez a módszer, ami angolul “Optimize budget across ad sets” néven fut.

Persze ennek is meg lehet a hátránya, hiszen ha valamelyik hirdetéssorozat jobban fut, elveheti a keretet a többitől. De ezért tudjuk nyilván eldönteni, szeretnénk-e ezt vagy nem.

Integrált Elérés és Gyakoriság hirdetés

Az Elérés és Gyakoriság hirdetést viszonylag kevesen használják, még azok is, akiknek lehetne. Ezt ugyanis nem minden hirdetési fiókba kapcsolja be a Facebook. Jellemzően csak azokban van ilyen, ahol elég nagy a költés alapból. Ennél a hirdetési típusnál ugyanis legalább 200.000 embert tudunk becélozni, és őket garantáltan el is érjük. Éppen ezért itt a költség alapvetően nagyobb.

Alap esetben a kampánycél kiválasztásánál lehet kiválasztani, hogy licit alapon vagy elérés és gyakoriság alapon kezdjük el létrehozni a hirdetést.

A Költségkeret és ütemezés blokkban választhatunk a "hagyományos" licitálás és az Elérés és Gyakoriság alapú hirdetés között.

A Költségkeret és ütemezés blokkban választhatunk a “hagyományos” licitálás és az Elérés és Gyakoriság alapú hirdetés között.

Találtunk azonban olyan hirdetési fiókot, ahol az Elérés és Gyakoriság beállítás bekerült a Költésgkeret és  licitálás blokkba. Itt kiválaszthatunk egy Predictable Reach & Freqency (kb. Kiszámítható Elérés és Gyakoriság) opció, ahol a sima Elérés és Gyakosiág hirdetéshez hasonló beállítási opciókat találunk. Bár kicsit nehézkesebb, mint az eredeti megoldás, de a lényeg ugyanaz.

Az Elérés és Gyakoriság hirdetés integrálása nagyon hasonló az alap Reach & frequency hirdetéshez, bár nem olyan gördülékeny, és nem is kapunk meg minden opciót.

Az Elérés és Gyakoriság hirdetés integrálása nagyon hasonló az alap Reach & frequency hirdetéshez, bár nem olyan gördülékeny, és nem is kapunk meg minden opciót.

Ennek a tesztnek valószínűleg az a célja, hogy több hirdetővel megismertesség ezt a megoldást, hiszen olyan ponton tudunk választani, ahol amúgy is azon gondolkodunk, éppen milyen költségkeretet és licitet kellene beállítani.

Nálatok megjelentek már ezek az újdonságok? Ha igen, írjátok meg bátran a tapasztalataitokat a hozzászólások között!

Egyébként ilyen és hasonló témákról lesz szó a következő Haladó hirdetési tréningünkön. Jelentkezzetek itt!

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)