8 tipp, amivel a céged biztonságát növelheted a Facebookon

Ha hozzáférésed van a céged, az ügyfeleid vagy a céged ügyfeleinek Facebook hirdetési fiókjaihoz, akkor veszélyeztetheted a pénzüket.

Nem azzal, hogy rosszul költöd el, hiszen lehet, hogy nem is hirdetsz ténylegesen.
Egyszerűen csak azzal, hogy hozzáférésed van.
Ha ugyanis feltörik a Te privát Facebook profilodat, akkor rajtad (a Te profilodon keresztül), hozzáférnek az általad kezelt Facebook oldalakhoz és hirdetési fiókokhoz.
Ha pedig feltörik, könnyen ébredhetsz arra, hogy kirúgtak a saját Facebook oldaladból, vagy éppen elhirdettek egy rakat pénzt a Te bankkártyádról. Vagy az ügyfeled oldalát vették el rajtad keresztül, és az ügyfeled bankkártyájáról hirdettek el pénzt a Te fiókod feltörésén keresztül.

Azt hiszem mindegyik esetet jobb elkerülni.
Nézzük meg, hogyan!

1. Ne használd máshol a Facebookos jelszó/felhasználónév párost.
Tudom, ki tud megjegyezni annyi jelszót, és nem is mondom, hogy minden egyes fórumhoz, vagy fitnesz apphoz különböző jelszó kell, de a Google AdWords-höz, a Facebook-hoz, és a banki oldaladhoz biztosan eltérő, egyedi jelszó kell.
Persze a legjobb, ha mindenhez külön jelszó van, ezek kezelésében segíthetnek a különböző jelszómenedzsment megoldások.
Csak, hogy tisztázzuk: a post-itre, vagy a képernyő háttérre kiírt bejelentkezési adatok nem tekinthetők megfelelő jelszómenedzsmentnek. 🙂

2. Legyen megfelelő biztonságú jelszavad!
12-16 karakter, kis betű, nagybetű, szám, speciális karakterek, legyenek benne stb.

3. Cseréld rendszeresen a legfontosabb helyekhez tartozó jelszavaidat!
Mondjuk havonta. Vagy ha súlyos jelszó szivárgásokról hallasz, azonnal.

4. Használj két lépcsős azonosítást!
Így ha például valaki megszerzi a Facebookos bejelentkezési adataidat, és belép egy olyan gépről, amit Te még nem használtál, akkor nem tud továbbmenni.
Ugyanis az azonosítás során a Facebook felismeri, hogy olyan eszközről, olyan helyről jelentkeztek be az adataiddal, ami szokatlan, és megkérdezi tőled egy másik eszközön (az okostelefonodon), hogy biztos Te vagy-e és biztos engedélyezed-e?
A Facebook kétfaktoros azonosítási megoldásáról itt írtam korábban. Mindenképpen állítsd be!

5. Minden munkatársad, alvállalkozód, partnered esetében is várd el a fentieket!
Nagyon gyakori, hogy egy fiókhoz több hozzáférés van. Másokon se múljon a biztonság.

6. Vizsgáld felül a hozzáférések jogosságát!
A régi kollégák, régi ügynökségek hozzáféréseit vissza kell vonni, ha megszűnt az együttműködés. Akkor is, ha nincs harag, vagy csak pár hónapra szünetel a közös munka. Csökkentsétek a lehetséges behatolási pontokat!

7. Állítsatok be figyelmeztetéseket és korlátozásokat a fiókban!
Olyan jelzést, ami szokatlanul nagy költés vagy aktivitás esetén küld egy e-mailt, vagy olyan fiók szintű költési limitet, ami nem enged egy bizonyos összegnél többet elkölteni. Természetesen ha valaki bejut, ezeket felül tudja írni, de lehet, hogy nem ezzel kezdi, és pont elég időt nyersz a komolyabb probléma megakadályozásához.

8. Ütemezz be egy figyelmeztetést minden hónapban egy megadott napra, és az előző hét pontban felsoroltakat tedd meg újra!
Vagyis rendszeresen cserélj jelszavakat, rendszeresen ellenőrizd a munkatársaid, partnereid jogosultságát, és kérd meg őket is, hogy tegyék meg ugyanezt!

Nem mondom, hogy minden veszélyt meg lehet ezzel előzni, de ha már ennyit megteszel, sokat csökkenthetsz a kockázatokon.

Van valami, amit kihagytam? Írd meg bátran, milyen megoldásokkal növeled a biztonságot a Facebookon!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)