Split teszt megoldás a Facebooktól [vendégcikk]

A Facebook folyamatosan mutat be újabb és újabb hirdetési megoldásokat, ezek azonban nem jelennek meg mindenkinek. Most is egy ilyennel találkozott a ShopBuilder csapata, amiről Holló Enikő írt nekünk egy remek vendégcikket:

Eddig a Facebook hirdetéskezelőben úgy volt lehetőségünk tesztelni, hogy elkészítettük a hirdetéscsoportokat, és azokat versenyeztettük egy kampányon belül. A Facebook ajánlott is nekünk 7 fontos szempontot, ami alapján kellene AB tesztelnünk (focal point, brand link, brand personality, informational reward, emotional reward, noticeability, call to action).

Viszont most elkészült és néhány hirdetéskezelőben már elérhető a Split test (nálunk 9 hirdetési fiókból kettőben használható – magyar és horvát nyelven).
Ahhoz, hogy használni tudjuk, a Power Editorban kampány létrehozásakor a kampány céljának a konverzió-növelést, az érdeklődő keresést vagy az alkalmazás telepítést kell választani:

Split teszt létrehozás első lépése: a kampány szinten be kell jelölni, ha használni szeretnénk.

Split teszt létrehozás első lépése: a kampány szinten be kell jelölni, ha használni szeretnénk.

A következő lépésben van lehetőség magát a split testet konfigolni, itt (egyelőre) két lehetőség közül választhatunk: teljesítés-optimalizálás vagy célközönség.

Teljesítésre és célközönségre is optimalizálhatunk.

Teljesítésre és célközönségre is optimalizálhatunk.

Miután választottunk (én a teljesítést), meg kell adnunk a variációkat a splithez, maximálisan 3 változót engedélyezett nekünk a hirdetéskezelő.

Maximum 3 variációt tesztelhetünk.

Maximum 3 variációt tesztelhetünk.

Ha itt minden megvan a szokásos módon tudjuk a továbbiakban beállítani a célközönséget (nyilván ha az előzőekben az audiencek tesztelését választottuk, itt most a teljesítést tudjuk konfigolni). A következő lépésben meg kell adnunk az összeget, amit a splitre ráfordítunk, Magyarországon alapértelmezetten 80 ezer Ft van megadva (horvát editorban 800 €), ennél kevesebbel nem indulhat el, viszont ez akkor is működőképes, ha a maximális 3 csoporttal és 5 vagy több napra toljuk ki a tesztet.

A költségkeret beállításánál láthatjuk a tesztek felosztását.

A költségkeret beállításánál láthatjuk a tesztek felosztását.

Ettől eltekintve minden beállítást a szokásos módon tudunk megcsinálni. És ezzel el is készült a split test hirdetéscsoportja. A következő lépésben egy hirdetést tudunk elkészíteni a szokásos módon a teszthez.

Én azt javaslom mindenkinek, hogy itt mi magunk készítsünk el egy hirdetést, hiszen így meg tudjuk adni követést a hirdetésnek. Ugyanis amikor itt elkészült a teszt, és a mentésre kattintunk, a továbbiakban nem lesz lehetőségünk módosításra.

Split tesztet nem lehet utólag módosítani.

Split tesztet nem lehet utólag módosítani.

A mi elkészült éles tesztünk különösen sikeres. A kampány célja az új hírleveles szerzés.

Splitben teljesítést választottam, a két változat pedig conversions és link clicks, én készítettem el a hirdetést, az eredményeket pedig 3 rendszerben követtem (FB, GA, MM)

Az eredmény: Conversions-nél kevesebb elért ember, viszont minimálisan több célteljesülés, mint a link clikcs-nél, viszont a költség ugyanaz. Általában hasonló kampánynál ugyanekkora költségkerettel 80-100 Ft-ért hozunk egy feliratkozót, most a teszt keretein belül 40 forintra jött ki egy célteljesülés.

Ugyan még hiányos a rendszer – jól látszik, hogy ez egy béta verzió – viszont tesztre mindenképp szükség van, épp ezért ha már lehetőségünk van, használjuk ki azt!

Holló Enikő
ShopBuilder

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)