Ad blocker blokkolásra készül a Facebook

A hirdetések blokkolása komoly problémát jelent, legalábbis azoknak a cégeknek, akik az online hirdetésekből élnek.
Három alapvető stratégia van arra, hogy csökkentsék a hatását:

  1. jobb hirdetések, amik nem zavarják az embereket
  2. olyan hirdetések, amiket nem ismernek fel az adblockerek
  3. fizetni az adblocker cégeknek, hogy még se blokkolják a hirdetéseket

A Facebook az első kettő megoldást választotta.
Egyrészről még több kontrollt ad a felhasználók kezébe, hogy ki tudják választani, milyen témák és milyen hirdetők érdeklik őket.
Ez egyébként már régóta működik az Ad Preferences felületen, de az új megjelenést kap, hogy még többen használják ezeket a beállításokat.

Az a dolog mögött az elv, hogy ha olyan hirdetéseket látunk, amik érdekelnek, akkor nem lesz érdekünk blokkolni a hirdetéseket. Ugyanakkor az ilyen jellegű beállításokat mindig a felhasználóknak csak egy töredéke tudja érdemben használni, ráadásul ha valaki feltelepít egy adbockert, akkor nagy valószínűséggel  ott mindent blokkok, amit csak lehet.

Az új Ad preferences felület látványosabban fogja bemutatni a lehetőségeket.
Az új Ad preferences felület látványosabban fogja bemutatni a lehetőségeket.

Éppen ezért a Facebooknak legalább ugyanennyire fontos, hogy olyan technikai megoldásokat vezessen be, ami megakadályozza a hirdetés blokkoló szoftvereket, hogy tudják végezni a dolgukat.
Persze ez is egy macska-egér harc, hiszen a hirdetés blokkolók mindent meg fognak tenni valószínűleg, hogy az új formátumot is felismerjék.

Azonban a Facebooknak van egy komoly előnye.
A hirdetésblokkolás az asztali böngészőkön a legegyszerűbb, és itt is a legnagyobb „divat”. Mobil böngészőkben szintén van rá példa, de a Facebook saját mobil alkalmazásában -értelemszerűen- nem működik. Vagy legalább is nagyon bonyolultan lenne csak megoldható.

Márpedig a Facebook legfőbb terepe a mobil. A mobil terjed egyre jobban, és a mobil bevételek azok, amik a legjobban nőnek. De úgy tűnik azért az asztali böngészőből is a ki akarják facsarni a lehető legtöbb bevételt.

Kíváncsi vagyok ennek a „harcnak” a kimenetelére, és persze arra is, hogy Ti blokkoljátok-e a hirdetéseket valamilyen módon! Írjátok meg a hozzászólások között a tapasztalataitokat és a véleményeteket!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük