Van olyan ügyfelünk, akinek rendszeresen küldjük a jelentéseket a FB hirdetési kampányok konverziós adatairól, amivel teljesen elégedett, mert jól jönnek a számok. Egyszer egy beszélgetés közben elejtette azt a mondatot, hogy küldjétek nyugodtan a jelentéseket, de különösebben nem érdekel, mert ha nem mennek a hirdetések, amiket Ti kezeltek, akkor nem jönnek a megrendelések még a keresőből sem.
Elsőre talán meglepő a megközelítés, de ha jobban belegondol valaki, nincs itt semmi csoda.
Csupán arról van szó, hogy egy jó hirdetési kampány jó időpontban éri el a célcsoportot.
Amikor ők rákeresnek a témára, ismerős lesz nekik a márka akit Facebook hirdetésbe láttak, ezért nagyobb valószínűséggel kattintanak rá. Akár a Google AdWords hirdetésre, akár az organikus megjelenésekre.
Ez jól hangzik elméletben, könnyű írni az érzésekről is, de szerencsére vannak kutatások is amik ezt igazolják.
Például most a Facebook Marketing Science team készített egy kutatást, ami ugyanezt a témát vizsgálja ráadásul több platformon keresztül 23 amerikai esettanulmány segítségével.
A lényeg: azoknál, akik mobil és asztali Facebook hirdetéseket láttak jelentősen nőtt a forgalom a keresőkből.
Ez főleg mobil keresések esetén volt jól kimutatható, ott 6.3% volt a forgalom növekedés a keresőkből. Asztali környezetben a növekedés csak 0.9% volt.
Az esettanulmány ennél részletesebben leírja a témát, ha jobban érdekel benneteket, itt tudjátok elolvasni.
Amit ez a tanulmány is alátámaszt az az, hogy egy ember meggyőzéséhez sok eszközre van szükség, amik jó stratégia esetén pozitív hatással vannak egymásra.
A fizetett (Facebook) megjelenés eredményeibe tehát érdemes belekalkulálni azt a hatást is, amit más csatornákra gyakorol.
Ha csak azért kapcsolunk ki egy csatornát, mert első ránézésre nem hoz azonnali eredményeket, könnyen árthatunk más csatornáink eredményének is.